Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Szabad vélemény nyilvánítás, csak engedéllyel!

2008.07.24. 07:34 :: zhaoman

Előzetesen egy idilli újságolvasást terveztem. Reggeli, kávé, nyugodt körülmények. Az élet azonban közbe szólt. Előző este a világ legunalmasabb búcsúpariján vettem részt, ahol is egy diszkóban négyünkön és a személyzeten kívűl nem volt senki más. Ennek ellenére hajnali háromig maradtunk, ha már kifizettük... ráadásul a sör is ingyen volt.

Sikerült nem otthon, hanem az elutazó Amado lakásán aludnom, 11-kor keltem fel. Még volt remény egy kellemes újságolvasásra. Amadonak még el kellett intéznie valamit, így Nacho ismét az én gondom lett. Feltettem rá a pórázt, és a tűző napon, 34 fokban elindultunk újságot venni.

Még éppen volt egy Taipei Times a 7-Eleven-ben. A szomszédos reggelizőhelyek közül már csak egy volt nyitva, kértem egy kávét. 3 decis műanyagpohár, kávépor, vízzel felöntve, jégkocka, édesító, lefóliázva, szívószál. Az idilli kávé is kilőve.

Nem akartam otthon olvasni, ezért leültem a asztalhoz. Talán Nacho ugrabugrálás terelte el a figyelmemet, mert más magarázatot nem tudok adni arra, hogy miért nem vettem észre, hogy tőlem 5 méterre csőtörést javítanak: egy markoló temette vissza a kiásott gödröt, elég nagy zajt csapva. Ráadásul a közeli iskolában elkezdődött az ebédszünet, jöttek a kisdiákok, akik Nachot meglátva sorra "tündibündi, kutyulimutyuli-zásba"kezdtek.

Nem adtam fel! Ha már elkezdtem, akkor csak azért is belekezdtem az olvasásba. Igazából két cikk fogott meg. Az egyikben az amerikai Council on Foreign Relations (az egyik legbefolyásosabb külpolitikai think tank) elnöke fejtegeti, hogy a világnak nem kellene "piszkálni" Kínát a "visszáságok" miatt, hanem el kellene ismernie az eddig elért eredményeit, és örülni a lassű változásnak. Az olimpia bojkottokat nem tartja megfelelő eszköznek Kína arra kényszerítésére, hogy változtasson jelenlegi magatartásán. Szerinte ezzel Kínát csak belekényszerítik egy nacionalista spirálba, amiből nagyon nehéz kijönni. (Jelen cikkben nem szeretnék állást foglalni a véleményével kapcsolatban, ez későbbre marad.)

Egy másik cikk is Kínával foglalkozik. E szerint a kínai hatóságok engedélyezni fogják az olimpia alatt a tüntetéseket Pekingben. Eddig örülhetnének is az emberi jogi aktivisták. A rossz hír az, hogy csak Peking három, előre kijelölt parkjában lehet majd tüntetni, és a tüntetést engedélyeztetni kell. Ez a folyamat állítólag nem lesz túl bürokratikus. Arra a kérdésre, hogy milyen feltételekkel lehet tüntetést tartani, az illetékes szóvívő csak annyit mondott "A jelentkezés menetéről, és a tüntetésben való részvétel feltételeiről a részt venni szándékozók a jelentkezési folyamatban kaphatnak tájékoztatást." Hát nem gyönyörű!?

A többi cikk kevésbé fogott meg, ezért elkezdtem a rejtvény-rovatban a Sudoku kitöltésének.

Ki olvasott ma újságot! Fel a kezekkel!
Ha írtok egy hasonló bejegyzést, ne felejtsétek el jelezni a kommentek között!

 

4 komment

Címkék: politika olimpia olvasnivalo

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr12582825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappito · http://pappito.com 2008.07.24. 08:23:16

Én most ültem le a Heralddal, úgyhogy megnézem mit írnak :)

Ilyen szép keblekkel az én figyelmemet bármikor fel lehet kelteni :)
süti beállítások módosítása