Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

A kutyákról

2008.07.09. 08:57 :: zhaoman

Amado lakótársa hazautazott Panamába, Amadonak pedig Tajpejbe kellett utaznia egy-két napra. Engem kértek meg, hogy vigyázzak a kutyájukra. Haza nem akartam hozni, ezért úgy döntöttem, ideiglenes átköltözöm az ő lakásukba.

A tajvaniak többsége nem törődik az állatokkal. Bizonyos területeken elég sok kivert kutyát lehet látni. Kihullott a szőrük, csontsoványak, rohad a húsuk. Nem szép látvány.

A kutyatartásnak messze nincs olyan hagyománya, mint Európában! A kutya egy kis játékszer, de nem Az Ember Legjobb Barátja és más efféle romantikus dolog.

Sok külföldi elítéli emiatt a tajvaniakat. Szerintem nem kell. Egyszerűen nincs benne a kulturájukban.

Aki ismer, at feltehetőleg tudja, hogy nem vagyok egy nagy állatbarát! Az állatok bántalmazását elítélem, mert utálni nem utálom őket. Csak nem szeretem őket! Nyers formában semmiképp! Egyetlen kivétel a szusi!

 

őt kellett felügyelni, becsületes neve: Nacho

zhaoman: Nacho

Szeretem a Kutyákat Index (SZKI) 100 százalékra állítva.  Fő a pozitív gondolkodás!

A hűtő aljában és tetején van a kajája - ennyi instrukciót kaptam. Rákérdeztem, hol végzi a dolgát, azt mondták, általában a konyhában... repestem a boldogságtól! (SZKI=60%)

Első nap, ebéd. Természetesen nem találom a kutyakaját. A hűtőben csak valamilyen hagymás húst találtam. Miután megvizsgáltam, és eldöntöttem, hogy nem fogom megenni, leszeltem néhány kockát Nachonak. Ezt nem rögtön, de megette. A vizet csak ímmel-ámmal itta. SZKI=50%

Első nap, vacsora. A hűtővel szemben találtam kutyakaja-konzervet, ezt felbontottam, de nem nagyon akarta megenni. Kockáztam még a hagymáshúsból, azt sem nagyon ette. Ellenben amit én ettem, azért majd megveszett! Ugrált, mászott rám, nem hagyott enni.
SZKI=40%

Este nagyon meleg volt, bekapcsolt légkondi mellett aludtam el. Természetesen Nacho nem akart a meleg nappaliban aludni, ezért addig kaparta az ajtót, amíg beengedtem. SZKI=30%

Próbálkozott az ágyon, mellettem aludni, de többször letettem a földre, és végül ott maradt! SZKI=40%

Reggel hétkor elkezdett ugrálni rajtam! SZKI=0%

Kénytelen voltam felkelni. Kitámolyogtam a konyhába, hogy igyak. Egy nagy pisifolt, és egy hosszú csík kutyaszar fogadott. SZKI=-100%

Feltakarítottam.

Napokkal később jöttem rá, hogy ha a kuytaszart az ember a WC-be dobja, akkor nem lesz baromi büdös a szemetes!

A kutyakaját továbbra sem ette, megint a hagymáshúshoz folyamodtam.

Este elmentem vacsorát venni, elvittem magammal. A póráz rávarázsolása külön művészet volt! Amikor kiszáltunk a liftből, akkor ő ment előre, és egy pár beszállni készült. A lány borzasztóan megijedt Nachotól. Hatalmasat sikított. Először csak meglepődtem, majd percekig kacarásztam (magamban). SZKI=50%

A környéket csak nagyjából ismertem, nem tudtam, mit és hol akarok enni. Kb 700 métert sétáltunk. Nacho minden fánál megállt, megszagolta, lepisilte. Ennek annyiban örültem, hogy tudtam ez a folyadék már nem a konyhában fog kijönni  belőle! SZKI=60%

Egy fát nagyon megszaglászott, majd elhatározta, hogy elvégzi nagydolgát. Ennek roppant mód örültem, mert ezt sem nekem kellett feltakarítani. SZKI=70%

Vettem teát, majd találtam egy helyet, ahol marhahúsos sült tésztát lehetett venni. A kutya pozitívuma, hogy általa sok embert lehet megismerni. A bolti eladók mind jöttek, hogy jaaaj, milyen édibédi, tündibündi kutyuli-mutyuli... és már rögtön volt beszédtémánk. SZKI=80%

Miután hazaértünk Nacho kivolt, mint a liba, szomjas volt. Persze a kitett vizet nem itta. Kikövetelte, hogy hideg vizet adjak neki.

Este már rutinosan beengedtem a szobába, ezúttal az ágyra is felengedtem. Megenyhültem.

Reggel megint korán ébresztett. SZKI=30% Ezúttal nem volt pisi a konyhában, el is határoztam, hogy elemegyek reggelit venni, és megsétáltatom Nachot. Ugyanúgy végigszagolt minden virágcserepet és fát. Azonban kicsit mérges lett, amikor a "kedvenc fájához" nem tudott odamenni, ugyanis gyümölcsárusok lepték el a környékét. Elég dühösen nézett rájuk. Kerestünk egy másik helyet, az is megfelelt. Elvégezte a dolgát. Hurrá! SZKI=60%

A sarki boltban vettem egy újságot, egy másik helyen pedig reggelit, amit a bolt teraszán ülve fogyasztottam el, közben kávéztam. 

Nem eszpresszóra kell gondolni! 3 decis, tejporos, hideg hígkávé, műanyagpohárban, lefóliázva, szívószállal!


Egész kellemes volt! Régen olvastam újságot! Nacho is nyugodt volt. SZKI=70%

Miután hazaértünk elkezdett ugrálni, mindenképpen játszani akart velem. SZKI=60% A kutyakaját csak ímmel-ámmal ette. Megtaláltam a száraztápot, de ezt ő legalább annyira találta visszataszítónak, mint én, ezért kitúrta a tányérjából.

Ha nassoltam valamit, követelte, hogy kapjon belőle. Miután adtam neki, nem ette meg. Ezt mindennel játszotta. Egy idő után már az idegeimre ment. SZKI=50%

Összeségében elmondhatom, hogy nem lettem a kutyák barátja. Pár nap alatt az én fejemben is megfordult, hogy venni kellene hosszabb pórázt, vagy másfajta kaját, stb. Szóval úgy, hogy nincs kutyám, képes lettem volna elkölteni egy csomó pénzt rá. Ördögi kör! Ha az ember egyszer elkezd vásárolni, akkor nem hagyja abba. Szerencsére Amado hazajött, így a kiadásoktól megmenekültem!

Elmondta, hogy ő sohasem viszi sétálni. Teljesen meglepődött, amikor felvetettem neki, hogy ha reggel-este leviszi, akkor nem kell a kutyapiszkot takarítani.

Amit a kutya számláján pozitív előjellele szerepel: sétáltam az utcán. Ez nagyon ritkán fordul elő. Általában motorral közlekedek A pontból B pontba, az, hogy mi van a kettő között alaig-alig derül ki. A kutya lelassítja a rohanást. Ennek ellenére nekem továbbra sem kell.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr98559962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csilla 2008.07.09. 10:31:59

Szia!

De édi pedig! Ismerem ezt a dolgot amiről írtál! Gyuszi sem volt soha a kutyák ellensége, de egyáltalán nem érdekelték. Volt egy próbálkozásunk, nem jött be. Most mondtam, hogy nekem kell a kutyi, hoztunk is egyet a menhelyről, Tassot (ha esetleg felénk tévedsz, akkor olvashatsz róla néha-néha). Hihetetlen milyen jó fej, és azt látom, hogy Gyuszi egyre jobban szereti, épp este mondtam neki, hogy ha egy éve valaki azt mondja, hogy szeretni fog egy kutyát, akkor rendesen kinevette volna. Talán egy olyan kutyival aki rád vár, a te véleményed is megváltozik egyszer! Mindenesetre hősként viselkedtél! :)

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.07.09. 10:52:32

Jól elvagy. :) Nekünk mostanában lesz kertes házunk, oda szeretnénk. De hogy milyen kutyát, és hogy mennyire fogunk tudni összebarátkozni, azt még nem tudom.

pappito · http://pappito.com 2008.07.09. 11:31:34

Szia, örülök, hogy megint írsz!

A más kutyáját sokkal könnyebb szeretni, mert csak addig gond amíg ott vagy, de haza lehet menni kutyátlanul :)

Füles 2008.07.09. 13:36:34

nálunk vidéken az volt a módi, hogy a kutyákat az idő legnagyobb részében akkora ketrecben/kalitkában tartották, amiben épphogy meg tudott fordulni meg fel tudott állni - pl. dalmatát! a kalitka kint állt az utcán a ház előtt a nap nagy részében. sok helyen. nemtom, felétek is van ilyen? elég megrázó.
ja és a késő esti kutyasétáltatók mellett volt egy malacsétáltató is a falunkban :-) picike malac pórázon.

Gyula · http://belgium.freeblog.hu 2008.07.09. 13:48:24

Zhaoman: Errefelé nagyobb tisztelet övezi a kutyákat. Ha a rendőrök kutyát látnak csavarogni, befogják és elviszik a menhelyre. Nem is látsz kóbor kutyákat az utcán!

András: Jó szívvel tudom ajánlani a tibeti terriert, nagyon kedves, gyerekekkel, macskákkal jóban van, de jelez, ha idegen közeledik. Engem "megszelídített". :)

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.07.11. 10:20:51

Ennyi macera...miért nem etted meg? ;)
süti beállítások módosítása