Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Keleti gyümlcsök III. Dragon fruit

2006.11.28. 06:41 :: zhaoman

________________________________________
A cím azért Keleti gyümölcsök, mert én a Távol-Keleten találkozom velük.
Eredetüket, főbb termelési helyüket tekintve nem biztos, hogy a "Kelethez" köthetőek.

A Keleti Gyümölcsök sorozatban eddig megjelent:

mangó | maraguja | dragon fruit

Továbbá itt egy kvíz (ázsiai) gyümölcsökkel kapcsolatban.

________________________________________

Dragon Fruit

forrás


A sárkány-gyümölcsöt (dragon fruit) ismerik még pitaya néven is. Kínaiul: huǒ lóng guǒ (火龙果).
Dél-, illetve Közép-Amerikában honos. Holland és francia közvetítéssel jutott el a világ más részeire. Nagy népszerűségnek örvend Vietnámban, Malajziában, Taiwanon, Dél-Kínában és Izraelben is.

Három fő fajtája van:
1. fehér belsejű, kívülről piros: Hylocereus Undatus
2. piros belsejű, kívülről piros: Hylocereus Undatus
3. fehér belsejű, kívőlről sárga: Selenicereus Megalanthus

Taiwanon én az egyes számúval találkoztam eddig. Legutóbb ezt kóstoltam meg.
Furán "rücskös" a gyümölcs, nagy gumók vannak rajta. Tapintásra semmi különös, nagyon enyhén viaszos.


Megpucolni több módon is lehet. Sokan csak kettágják, majd gerezdekre, szelik.

Az én kínai ismerőseim máshogy szokták fogyasztani. Előbb meghámozzák: a tetején a héj viszonylag könnyen megragatható, és le lehet húzni az "aljáig" . Ezt addig ismételgetjük, amíg körbe nem érünk.Hámozás után így néz ki:

Apró magokat tartalmaz, ezeket meg lehet enni. (Lásd: kiwi és magvai).

íze: kiwi jellegű, de semmiképpen sem keserű. Nem is túl édes. Olyan dragon fruit íze van... :) Érdemes kipróbálni!

Taiwanon viszonylag olcsó, és mivel 98 százalékban elfogyasztható, ezért gazdaságos is, ami egy ösztöndíjas diák számára nem elhanyagolható szempont.

Bővebb infó itt, meg itt.

5 komment

Címkék: kulináris élvezetek keleti gyümölcsök

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr79318186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cs 2006.11.28. 06:41:00

"kipróbáltam" a gyümölcsöt, ízletes. szerintem is kiwi íze van.:)

Anonymous 2006.11.28. 06:41:00

He legközelebb arra járok, mindenképp megkóstolom. Az ecseri piacon nem biztos, hogy kapnék ilyet! :)

Zhao Man 2006.11.28. 06:41:00

sajnos nem vagyok ízlelő mester.
A mangó - amit én ettem - sokkal édesebb volt, mint az őszibarack, és volt valami körülírhatatlan is benne. A dragon fruit-ot tényleg lehet/szokás a kiwi-hez hasonlítani.

Láng Levente 2006.11.28. 06:41:00

jól körül tudod ám írni ezeket a gyümölcsöket.
a mangóra azt mondtad mangó íze van. erre azt írod sárkány gyümölcs íze van:D
amúgy szentem a mangónak őszibarack, ennek meg kiwi íze van.
süti beállítások módosítása