Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Tajvan, köszönöm!

2008.08.05. 11:30 :: zhaoman

2005 augusztusában érkeztem Tajvanra. Eredetileg egy évet terveztem itt tölteni, de ezt meghosszabbítottam egy négy éves képzéssel. Azonban nem fejezem be ezt a képzést. Egy ideig próbálkoztam a tajvani és a magyarországi egyetemet párhuzamosan csinálni, de egy idő után feladtam. A Közgázra most már hét éve járok, jövőre, a diplomszerzés idején már nyolc éve járok ugyanabba az intézménybe, ugyanazt tanulva.

Haza kell mennem! Ezzel a döntéssel sajnos az itteni ösztöndíjam ugrott, ha vissza akarok jönni PhD-zni, vagy más, üzleti diplomát szerezni, akkor jövőre újra kell jelentkeznem.
Feltehetőleg ezt fogom tenni!

Tajvannak nagyon sokat köszönhetek! Először éltem egyedül, először éltem külföldön, először kellett mindent teljesen magamnak, a semmiből felépíteni. Nagyon sokat tanultam! Nem csak az iskolában. A multikulturális környezet nyitottabbá tett, ugyanakkor azt is sikerült elkezdenem megfogalmazni, mit nem akarok a jövőben.

Az ittlétem legofontosabb célja az  volt, hogy megtanuljak kínaiul. Ez részben sikerült. Közepes szinten tudok beszélgetni. Az olvasás nagyságrendekkel rosszabbul megy. Írni nem tudok. Ezt nagyon sajnálom, szégyellem is! Azzal vigasztalom magam, hogy gépelni viszont jól tudok. (A kézzelírninemtudás és a gépelés nem zárja ki egymást, a nyelv sajátosságaiból következik!)

A blog nem szűnik meg! Egyrészt számos téma vár még megírásra, másrészt most egy hónapot fogok eltölteni a Kontinensen, azaz Kínában.

zhaoman: Tajvan legdélebbi pontjától egy kicsit északra folyt.köv!

13 komment

Címkék: taiwan

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr24601539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csilla · http://www.belgium.freeblog.hu 2008.08.05. 11:37:21

Jajjj! Az előbb olyan boldog voltam, hogy találkozhatunk hamarosan, de most elszomorodtam, mert érzem te is szomorú vagy, nagyon. Sajnálom, hogy így alakultak a dolgaid, de biztos valami miatt így kell lennie, és nagyon jó dolog, hogy már most tervezed, hogy vissza fogsz menni! És, ahogy megismertelek így ez alatt a pár év alatt, sikerülni is fog neked! Majd meglátod, meglátjuk! Mész az olimpiára? Gondolj rám nagyon erősen! Jó utat az utolsó hónapban!

Csilla

AnTalk 2008.08.05. 13:09:34

"A multikulturális környezet nyitottabbá tett,"
Igen, ez velem is így történt. Néhány év külföldön élést felírnék receptre mindenkinek.

zai jian

pappito · http://pappito.com 2008.08.05. 13:18:29

nem tudom, hogy sajnálkozzak-e, avagy örvendezzek? mert nem tudom, hogy ez neked most jó-e vagy sem?

Miután tisztában vagyok azzal, hogy nincs elég infóm a döntésed hátteréről, ezért a partvonalról bekiabálva kérdezem, hogy nem érnél többet egy ottani 4 éves képzéssel, mint egy otthonival?

nagyon várom a posztjaidat és sok sikert kívánok! A blogolást ne hagyd abba semmiképp!

zhaoman 2008.08.05. 14:19:53

@csilla: amint lesz infó, jelentkezem!
@pappito: a tajvani egy bachelor diploma, míg az otthoni egy master, ráadásul magyar, azaz EU-s. Ezt nem hagyhatom veszni!

@AnTalk hamarosan: Ni Hao! HuanYing!

Amby · http://theitalianjob.hu 2008.08.05. 20:12:00

Ah, az expat lét. Mindig meglep (most a te áthelyeződésed is) és el tud szomorítani, hogy valaki "megszűnik" abban a formában, ahogy megkedveltem.

De mivel téged nem az országért, hanem a stílusért olvasunk, ezért remélem blogolsz majd tovább Magyarországról is :-)

Panni 2008.08.06. 17:09:20

En meg aztan tenyleg nagyonnnnnagyon szomoru vagyok :((( Tudod.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.08.07. 09:31:01

Biztosan nem volt könnyű döntés. Kívánom neked, hogy minden úgy – vagy még jobban – sikerüljön, ahogy eltervezted!

dw1 · http://bpcity.hu 2008.08.07. 10:53:07

hejj!

közvetítesz az olimpiáról? várjuk a képeket! :)

Kata 2008.08.08. 11:07:48

sok sikert itthon is, sajnalom, hogy hazajossz, mindig imadtam olvasni a kinti beszamoloidat, ebbol keszultem fel a tajvani eletemre...

Livia · http://klivia1428.blogspot.com/ 2008.08.10. 16:20:32

Biztosan nem volt konnyu meghoznod ezt a dontest, eleg sok mindent vegig kellett gondolnod. Nehez kivulrol barmit is mondani, igy en csak bizom benned es a dontesed helyessegeben. Raadasul en hiszek abban, hogy mindennek megvan az ertelme/oka.
Varjuk az irasaid tovabbra is! Erezd nagyon jol magad a kovetkezo egy honapban, aztan pedig hajra a diplomahoz!

Vera · http://web.me.com/sunnywalk 2008.08.11. 00:38:16

Gabor - kicsit keson olvasva, de mar vartam, hogy mi lesz a dontes. Ocsemtol tudtam, hogy mar honapok ota `gyotrotsz` miatta...
Szerintem jo dontes, hogy befejezed az otthoni egyetemet, hiszen mar csak 1 ev van hatra, utana meg tuti vissza tudsz jonni, hiszen mar a helyismereted es nyelvismereted is megvan. Ezt a `majdani donteshozok` is beszamitjak egesz biztos :)
Kivancsian varjuk mi is az otthoni fejlemenyeket es hogy, hogy latod a mai mo-i letet igy 3 ev utan (megha kozben jartal is otthon, hiszen az nem ua)!
Vera

teodora 2008.10.28. 18:29:13

és a kinti egyetem vagy mi volt, azt nem lehetett volna? biztos többet ér. részvétem.. meg minden jókat.
süti beállítások módosítása