Az ismerősöm emlékei szerint 2002-ben, amikor először járt ott még nem volt metró. Kicsit jobban utánna olvastam, és kiderült, hogy ez nem egészen van így.
működő vonalak
1-es vonal
eredetileg piros, most sárga színnel jelölik
18,5 km
1997. június 28. : Xilang-Huangsha szakasz
1999. június 28. : Huangsha-Guangzhou East Ralway Station szakasz
2-es vonal
eredetileg sárga, most kék színnel jelölik
18,3 km
2002. december 29. : Sanyuanli-Xiaogang szakaszt (Gongyuanqian állomásnál keresztezi az 1-es vonalat)
2003. június 28 : Xiaogang-Pazhou szakasz
2005. december 26. : Pazhou-Wanshengwei
2008-ben tervezik, hogy északon Jiahe-ig, míg délen új Gunagzhou Railway Station-ig meghoszabbítják a vonalat.
3-as vonal
eredetileg kék, most narancs színnel jelölik
36 km (északi vége elágazik "Y")
2005. december 26. : Guangzhou East Railway Station - Kecun szakasz
2006. december 30. : Kecun - Panyu Square szakasz (déli végállomás)
2006. december 30. : Tienhe Coach Terminal - Tiyi Xilu szakasz (az Y jobb felső szára)
Feltehetőleg meghoszabítják majd a Baiyun International Airport-ig.
4-es vonal
eredetileg narancs színű, most zöld színnel jelölik
39,81 + 3,11 km
2005. december 26. : Wanshengwei- Xinzao szakasz
2006. december 30. : Xinzao - Huangge szakasz (kivéve Guangqiao és Qinsheng állomás)
2007. június 28. Huangge - Jinzhou szakasz
Eredetileg Guangzhou Science Town-ból Nansha-ig lehetett eljutni. Jelenleg Wanshengwei az egyik végállomás, ahol át lehet szállni a 2-es szakaszra.
épülő vonalak
5-ös vonal
Tervezett befejezés: 2008
Hossz: 31,79 km
Jiaokou állomás - Wenchong (Huangpu kerület).
Állomások: Jiaokou, Datansha (átszállás a 6-os vonalra), Zhongshan Ba, Xichang, Xicun, Guangzhou Railway Station (átszállás a 2-es vonalra), Xiaobei, Taojin, Ouzhuang (átszállás a 6-os vonalra), Zoo, Yangji (átszállás a 1-es vonalra), Wuyangcun, Zhujiang New Town, (átszállás a 3-as vonalra) Liede, Tancun, Yuancun, Keyun Road, Chebei South (átszállás a 4-os vonalra), Dongpu, Sanxi, Yuzhu, Dashadi, Dashadong and Wenchong.
6-os vonal
Tervezett befejezés: 2010
Hossz: 21,6 km
Xunfanggang (Foashan-hoz közel) - Gaotangsji (Luogang kerület)
Állomások: Xunfenggang, Hengsha, Shabei, Datansha North, Datansha (átszállás a 5-ös vonalra), Ruyifang, Huangsha (átszállás a 1-es vonalra), Culture Park (Connection with Line 8), Yide Road, Haizhu Square (átszállás a 2-es vonalra), Beijing Road, Yuexiu South, Donghu (East Lake), Dongshankou (átszállás a 1-es vonalra), Ouzhuang (átszállás a 5-ös vonalra), Henghuagang, Shaheding, Shahe, Tianpingjia, Yantang, Tianhe Long Distance Bus Terminal (átszállás a 3-as vonalra), Changban, Southern China Botanical Garden, Longdong Forestry Centre, Kemulang, Gaotangshi
8-as vonal
Tervezett befejezés: ?
Fenghuang - Wanshengwei (részben a 2-es vonalat használja)
tervezett vonalak
A 7-es, 9-es és 10-es vonalak jelenleg kormányzati jóváhagyásra várnak.
Addig is épül egy városon belüli gyorsvasút Zhuhai és új Guangzhou Railway Station között.
forrás: answers.com
Egyéb adatok
A 3-as és 4-es vonalak átadása (2006 vége) után 2007 január 1-től kitiltották a robogókat a városból. Rövid átmeneti időszak (pár hét) után egyáltalán nem lehetett a városban robogóval közlekedni. A munkanélkülivé vált motoros-taxisok részére külön mu nkaügyi irodákat nyitottak. A tiltás után a baleset száma 40 százalékkal csökkent!
Az 1-es és 2-es vonalak átlagsebessége 2006 végén 35 km/h volt. A 3-as vonal átlagsebessége 55 km/h, de a csúcssebessége eléri a 120 km/h-át.
A 2-es vonal átadása után az 1-es vonal forgalma 40 százalékkal nőtt. A 3-as és 4-es vonal átadása után hasonló növekdést vártak, konkrét adatot nem találtam. [forrás]
klikk IDE a nagyobb képért!
technikai részletek: itt