Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Kantoni metróhálózat

2008.02.12. 06:04 :: zhaoman

Az egyik ismerősöm nemrégiban Kínába járt, azon belül is Kantonban (Guangzhou, 广州). Hong Kongból vízummal lehet átmenni Sencsenbe (Shenzhen, 深圳), ahonnan gyorsvonattal (200 km/h) lehet eljutni Kantonba.

Az ismerősöm emlékei szerint 2002-ben, amikor először járt ott még nem volt metró. Kicsit jobban utánna olvastam, és kiderült, hogy ez nem egészen van így.

működő vonalak


1-es vonal


eredetileg piros, most sárga színnel jelölik
18,5 km

1997. június 28. : Xilang-Huangsha szakasz
1999. június 28. : Huangsha-Guangzhou East Ralway Station szakasz

2-es vonal


eredetileg sárga, most kék színnel jelölik
18,3 km

2002. december 29. : Sanyuanli-Xiaogang szakaszt (Gongyuanqian állomásnál keresztezi az 1-es vonalat)
2003. június 28 : Xiaogang-Pazhou szakasz
2005. december 26. : Pazhou-Wanshengwei

2008-ben tervezik, hogy északon Jiahe-ig, míg délen új Gunagzhou Railway Station-ig meghoszabbítják a vonalat.




3-as vonal


eredetileg kék, most narancs színnel jelölik
36 km (északi vége elágazik "Y")

2005. december 26. : Guangzhou East Railway Station - Kecun  szakasz
2006. december 30. : Kecun  - Panyu Square szakasz (déli végállomás)
2006. december 30. : Tienhe Coach Terminal - Tiyi Xilu szakasz (az Y jobb felső szára)

Feltehetőleg meghoszabítják majd a Baiyun International Airport-ig.


4-es vonal


eredetileg narancs színű, most zöld színnel jelölik
39,81 + 3,11 km

2005. december  26. : Wanshengwei- Xinzao szakasz
2006. december 30. : Xinzao - Huangge szakasz (kivéve Guangqiao és Qinsheng állomás)
2007. június 28. Huangge - Jinzhou szakasz

Eredetileg Guangzhou Science Town-ból Nansha-ig lehetett eljutni. Jelenleg Wanshengwei az egyik végállomás, ahol át lehet szállni a 2-es szakaszra.




épülő vonalak


5-ös vonal


Tervezett befejezés: 2008
Hossz: 31,79 km
Jiaokou állomás - Wenchong (Huangpu kerület).
Állomások: Jiaokou, Datansha (átszállás a  6-os vonalra), Zhongshan Ba, Xichang, Xicun, Guangzhou Railway Station (átszállás a  2-es vonalra), Xiaobei, Taojin, Ouzhuang (átszállás a  6-os vonalra), Zoo, Yangji (átszállás a  1-es vonalra), Wuyangcun, Zhujiang New Town, (átszállás a  3-as vonalra) Liede, Tancun, Yuancun, Keyun Road, Chebei South (átszállás a 4-os vonalra), Dongpu, Sanxi, Yuzhu, Dashadi, Dashadong and Wenchong.

6-os vonal


Tervezett befejezés: 2010
Hossz: 21,6 km

Xunfanggang (Foashan-hoz közel) - Gaotangsji (Luogang kerület)
Állomások: Xunfenggang, Hengsha, Shabei, Datansha North, Datansha (átszállás a  5-ös vonalra), Ruyifang, Huangsha (átszállás a  1-es vonalra), Culture Park (Connection with Line 8), Yide Road, Haizhu Square (átszállás a  2-es vonalra), Beijing Road, Yuexiu South, Donghu (East Lake), Dongshankou (átszállás a  1-es vonalra), Ouzhuang (átszállás a  5-ös vonalra), Henghuagang, Shaheding, Shahe, Tianpingjia, Yantang, Tianhe Long Distance Bus Terminal (átszállás a  3-as vonalra), Changban, Southern China Botanical Garden, Longdong Forestry Centre, Kemulang, Gaotangshi

8-as vonal


Tervezett befejezés: ?

Fenghuang - Wanshengwei (részben a 2-es vonalat használja)


 tervezett vonalak



A 7-es, 9-es és 10-es vonalak jelenleg kormányzati jóváhagyásra várnak.

Addig is épül egy városon belüli gyorsvasút Zhuhai és új Guangzhou Railway Station között.


forrás: answers.com

metróvonalak térképre rajzolva (2007. januári állapot)




Egyéb adatok


A 3-as és 4-es vonalak átadása (2006 vége) után 2007 január 1-től kitiltották a robogókat a városból. Rövid átmeneti időszak (pár hét) után egyáltalán nem lehetett a városban robogóval közlekedni. A munkanélkülivé vált motoros-taxisok részére külön mu nkaügyi irodákat nyitottak. A tiltás után a baleset száma 40 százalékkal csökkent!


Az 1-es és 2-es vonalak átlagsebessége 2006 végén 35 km/h volt. A 3-as vonal átlagsebessége 55 km/h, de a csúcssebessége eléri a 120 km/h-át.

A 2-es vonal átadása után az 1-es vonal forgalma 40 százalékkal nőtt. A 3-as és 4-es vonal átadása után hasonló növekdést vártak, konkrét adatot nem találtam. [forrás]

2010-ben  így fog kinézni a hálózat


klikk IDE a nagyobb képért!

technikai részletek: itt

2 komment

Címkék: kína guangzhou

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr14335844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.02.12. 09:17:18

A 2010-es állapotokat felvázoló térkép alapján van eszük a kínaiaknak - a metró jó hosszan kimegy az aglomerációba is. Elnézve a budapesti, több mint harminc éves tervek szinte változatlan "megvalósítását", sírni támad kedvem.

ui: az urbanrail.net nem hajlandó betölteni.

zhaoman 2008.02.12. 18:17:28

@Ibigoo: nekem bejön az urbanrail.net.
Azért nem csak Budapesten akadoznak a dolgok. A kaohsiungo metró-építést is számos akadály hátráltatja. Bár 30 éves késésben azért nincsennek.
süti beállítások módosítása