A téli szünetben ismét ellátogatott Kínába, az élményeiből szemezgetek.
2002-ben járt először Kantonban (Guangzhou, 广州).
Ami változott:
- kitiltották a robogókat
- kiépítették a metróhálózatot (legalább 3 vonal, 6 éve
- a belvárosban rengeteg irodaház, bevásárló-központ épült
- a McDonalds-ok és egyéb gyorséttermek száma megsokszorozódott (folyton tele voltak)
- a boltok tömve voltak emberekkel, aki vásároltak (van fizetőképes kereslet). [Az itteni állapotokból nem lehet egész Kína állapotára következtetni!]
- magánautók száma ugrásszerűen megnőtt
- tisztult a levegő (ez erősen szubjektív dolog. Péter szerint a motorok kitiltása jelentősen javított a helyzeten)
Ami NEM változott:
- a tömegek viselkedése, továbbra is jellemző a tolakodás, udvariatlanság (bár megjelent egy réteg, aki már "európaibb" módon (~udvarias) viselkedik)
- a főutakról egy kicsit letérve bele lehet ütközni a "dzsumbujba"
- számos árus továbbra is próbálja átverni a külföldieket
Frissítve 2008. február 12.
metró
Kommentek között kaptam egy linket a kantoni tömegközlekedésről.
Kantonban, kínai városok közül negyedikként épült metró. Az első vonalat 1999-ben adták át (tehát Péter útja előtt, érdekes, hogy nem találta akkor). Jelenleg 4 vonal üzemel, hármat építenek és további négyet terveznek. Bővebben is írtam a kantoni (Guangzhou, 广州)i metróról. ITT olvashatod.
robogók
A motorokat 2007. január 1-től tiltották ki a belvárosból (nem tudom, mekkora területet jelent). Pár hetes átmenet után nem lehetett motorral közlkedni a városban. Egy hónapon belül 40 százalékkal csökkent a balesetek száma.
Elszállítják a motorokat