Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Mit szeretek a télben? - például a gyümölcsöket

2008.01.15. 12:02 :: zhaoman

Még decemberben írtam egy bejegyzést, hogy mit szeretek a télben. Akkor a válaszom a gesztenye volt. Akkor azt gondoltam, hogy néhány napon belül újabb poszt születik, amiben a mandarint fogom emlegetni. Nem így lett.

Tavaly majdnem egész télen olcsó volt a mandarin. Az egyetemhez közel, az egyik főbb út mellett egy nagy teherautórál árulták "őstermelők". Emlékszem, rengeteget vettem. Napi 1-2 kg volt az átlagfogysztásom. Idén is jól indult a tél. December elején sokat vettem mandarint. (kilója 100-120 Forint). Azonban december második hetére drága lett. A kedvenc őstermelőim nem is árulnak azóta mandarint, csak narancsot, de azt nem szeretem.

A mandarin ára ~300 Forintra emelkedett kilónként, amit már sokallok. Ennek ellenére néha veszek. Ma a kedvenc gyümölcsösömnél (nem zöldséges!) találtam 150 Forintért szép mandarint, vettem is három kilót.

Mire fel ez a mandarin-mánia? Gyerekkoromban csak nagyon ritkán ehettünk mandarint. Ritkábban, mint banánt. Imádtam, és a mai napig imádok mandarint pucolni, és élvezettel majszolni a gerezdeket. Nem bírom megunni! Mostanában már a magokat sem köpöm ki, hanem elrágcsálom, mint ahogy azt egykor apukám tette. Akkor nem értettem, hogy képes megenni. Ma már én sem köpködöm a magot.

A hétvége másik nagy felfedezése, hogy a gyümölcsösnél van olcsó paradicsom. (Ne felejtsük a paradicsom gyümölcs, nem pedig zöldség!). Ha jól tippelem ez hazai (=tajvani) paradicsom, kisebb, és pirosabb, mint a szupermarketek import rémségei. A kisboltban vehető paradicsom ezzel szemben kicsit puhább, de sokkal ízletesebb. Már-már a magyar háziparadicsomra emlékeztet. Ebből is vettem három kilót, összesen 350 Forintért.

Vettem még banánt is, mert régen ettem. Egy darabig megint nem fogok. Nem az ízével van a baj, az ára is jó (100 Ft/kg), valahogy nem kívánom.

Láttam epret, de azt nem vettem, mert 900 Ft egy dobozzal, ami bár nagynak tűnik, de szerintem maximum fél kiló lehet a hasznos tartalom, amit egy kicsit kevésnek tartok.

Szóval az olcsó és finom gyümölcsöket is szeretem a télben!

4 komment

Címkék: mindannapok

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr75318372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter 2008.01.15. 12:02:00

Mi is rengeteg mandarint eszunk, de mellette meg tobb narancsot (azt kizarolag facsarva) es heti legalabb masfel kilo epret is :) Sajnos itt is 1000Ft felkilo eper, de nem csak jol nez ki, hanem olyan edes, mint annak idejen a kertunkben...hihetetlen. Turmixba, reggeli muzlibe, sutibe es csakugy is szeretjuk :)

Tesó 2008.01.15. 12:02:00

Egyél is gyümölcsöt, C-vitaminnal meg Béres cseppel nyakoncsapva, habár nem hiszem, hogy a tajvani gyümölcsösnél lenne Béres csepp ;)

Én csak a "paradicsom is gyümölcs" témához szeretnék hozzászólni, mert sokan nem hiszik, de így van:
http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=2847

zhaoman 2008.01.15. 12:02:00

@Barbi: ízlések és pofonok. Legalább nem veszünk össze! :)

Barbi 2008.01.15. 12:02:00

Én meg pont a mandarinért nem vagyok oda, hanem a narancsot imádom...Annál jobb, minél savanyúbb. =) Nekem a mandarin olyan mint a vizetett narancs ;)
süti beállítások módosítása