Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Mit szeretek a télben? - például a gesztenyét

2007.12.12. 06:22 :: zhaoman

A tél nem a kedvenc évszakom. Nem szeretem a hideget! A hóesés egy kicsit hiányzik, de a hó csak az első napokban szép, és pár nap múlva már inkább csak bosszúságokat okoz.

Tajvanon elsősorban azt szeretem a télben, hogy nincs túl hideg. A hőmérséklet 15 és 28 Celsius fok között ingadozik. Sokszor fúj a szél és csepeg az eső. Igazából az zavar, hogy a motorozáshoz kabátot kell venni, de amint sétálok, már meleg van. [Tudom, vannak problémáim...]

Van egyéb dolog is, amit szeretek a télben. Például a gesztenyét.

A tél a gesztenye-szezont is jelenti. Éjszakai piacokon, út melletti árusoknál lehet sültgesztenyét venni. Általában egy nagy serpenyőben apróbb kavicsokat melegítenek, és ezek közé teszik a gesztenyét. Egy nagy csomag kb. 600 Forint, egy közepes 300 Ft. Egy közepes zacskó egy személynek bőven elegendő. A közepes csomag kb 45-55 szem gesztenyét tartalmaz, ami szerintem elég olcsó (5-7 Ft/db). Az alábbi képen egy kis csomag (kb 150 Ft) látható.

Érdekesség, hogy a legtöbb helyen nem metszik be előre a gesztenye csúcsát, így azt elég nehéz elkezdeni pucolni. Amikor először ettem, akkor egy kicsit szitkozódtam is. Majd rábukkantam a zacskóban egy pici rózsaszínű eszközre. Furcsán nézegettem, majd rájöttem, hogy ez gesztenye-pucoló. A fogakat bele kell akasztani a gesztenye héjába, és így könnye(bbe)n pucolható. Ötletes!



Portugáliában is akadnak érdekességek a gesztenyével kapcsolatban. Egyik kedvenc blogomon -Italian Job- írja Amby:


Elfeküdtem az ülésen, majd vidáman nyugtáztam, hogy összeragadt két zacsi, így bónuszban kaptam egyet. Gondoltam leszedem, de csak nem engedett a szolid erőszaknak. Nem telt bele pár perc és villámagyamnak köszönhetően becsöngetett a megoldás: a gesztenye héjának van előkészítve a második (ragasztóval rögzített) zacsi!

Eddig mindig gond volt, hogy hova rejtsem a héjat. Vissza a zacsiba? Kutathatok a maradék ehető után. Földre? Európaiak lennénk, vagy mi ;) Nos, a tudomány megoldotta a kérdést! Üdvözöljük kedves utasainkat Európában :-)

A gesztenye persze nem olyan, mint a hazai, úgy néz ki, mint amit hamuban forgattak meg. Én eddig a kicsit sárgásra sütöttet szerettem, de ezek a rendesen átsütöttek sem voltak rosszak.


Ki szereti a sült gesztenyét? Fel a kezekkel!

4 komment

Címkék: kulináris élvezetek

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr85318353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barbi 2007.12.12. 06:22:00

Nálunk tradíció, hogy halottak napján a temető melletti bódékban - temetőjárás után - veszünk egy nagy zacskó sült gesztenyét, és együtt elmajszolja a család, míg visszatörtetünk az autóhoz.
Máskor viszont nem szoktam enni, nem is tudom miért, pedig...;)

Panni 2007.12.12. 06:22:00

Nagyoooon!!!

Kuldtem Neked karacsonyi meglepit! Ici-picit. :)
Viszont a konyv/fuzet meg nem ert ide :(

Puszi:
p

Ibigoo | ibigoo.blog.hu 2007.12.12. 06:22:00

Legutóbb a Szombathelytől nem messze lévő Velem nevű település hagyományos gesztenye-ünnepén ettem sült gesztenyét...a forralt bor mélyebb nyomokat hagyott bennem (aztán egy vasúti baleset miatt közel hét órás hazaút még mélyebbet).
Gesztenye jó, de személy szerint nélküle is megvagyok.

Katica 2007.12.12. 06:22:00

ééééééén! \o/
süti beállítások módosítása