Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Csomagolni szükséges (?)

2007.12.04. 06:30 :: zhaoman

Nem tajvani sajátosság, de én itt találkoztam ezzel a jelenséggel először. Mindent becsomagolnak. Alaposan! Szépen!

Ma ebédre olaszos tésztát vettem, csomagolva kértem, mert itthon akartam megenni.
Miután kézhez kaptam a szatyrot, benne az ebédemmel, elindultam haza. Az ötperces úton végig azon filóztam, hogy bár esztétikus és praktikus a csomagolás, de felesleges.

íme, a szatyor.


A szatyor tartalma:
1 pohár zöld tea
1 fémdoboz/tányér (benne az ebéddel)
1 zacskó zsebkendő
1 külön műanyag tasak, melyben: műanyag kanál, 1 pár evőpálcika papírcsomagolásban, és egy szívószál
Az evőeszközt tartalmazó zacskón kívűl tulajdonképpen mindenre szükség van. Talán a papírzsebkendő lehetne elhagyható. Ezeken kívűl azonban minden más indokolt.

Ennek ellenére elég elszomorító látvány étkezés után ez a szeméthalom.

Ez pedig csak egymagam szemete, egy étkezés után. Hármunk (lakótársak és én) "hulladéktermelése" elég elképesztő, de nem kirívó. Ez az átlag.

Nehéz idők várnak még bolygónkra.

4 komment

Címkék: mindannapok

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr84318347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter 2007.12.04. 06:30:00

Igen ez tenyleg nagyon elkeserito. Bar nem tudom nalatok mennyire szigoru a szelektiv hulladekgyujtes?
Itt Koreaban olyannyira, hogy szemeteszsakot a 'general trash'nek is csak egy, azaz egy fajtat lehet venni, kulonben megbuntetnek. Raadasul 10 ilyen zsak olyan 1000 ft, ezzel is osztonozven az embereket, hogy olcsobb szelektiven gyujteni. Nalunk mindent kulon kell tenni: a muanyagot, uveget, femet, kaja maradekot, papirt, nikecelt, ruhanemut, zacskokat es nejlonokat...stb (nem tudom kihagytam-e vmit). Magas birsag jar annak, aki nem az eloirasoknak megfeleloen jar el. Nem tudom, hogy minden egyes apartman hazban igy van-e, de nalunk igy, es a hazban tobb szazan laknak. Ez is egy lepes a Foldert, de ketsegtelen sok a muanyag szemet, ami nem bomlik el.
Ja meg egy, itt az gumiabroncsokat ujra felhasznaljak, meghozza kerekpar-, futoutak es jatszoter alapok 'kiontesere'- ettol lesz olyan 'puha', mint a margitszigeti futopalyan is, csak jobb minosegu.

Anonymous 2007.12.04. 06:30:00

吃什麼東西??

zhaoman 2007.12.04. 06:30:00

Én a Carrefour-ban szoktam vásárolni. Sajnos úgy van kialakítva, hogy a pénztár közelében nem tudom lerakni a magammal vitt zacskót, ezért mindig szoktam vásárolni. De ezt használjuk szemetes-zsáknak. Ezzel vigasztalom magam... Ahogy látom, minden vásárló vesz(!) zacskót.

fules 2007.12.04. 06:30:00

ismeros :-( mindig ugy csavarom ki az eladok kezebol a holmit, hogy nem kell zacsko. zavarba jonnek, nem ertik. az osszegyujtott szivoszalmennyisegbol az oviban rengeteg nyaklancot lehet viszont csinalni, csak ossze kell oket apritani.

mi a helyzet nejlonzacskofronton az abecekben? kb 4 es fel eve volt, hogy bevezettek az egydollaros nejlonzacskot az abecekben, es akkor atmenetileg mindenki sporolt ezen, es vitt zacskot vagy egyensulyozta a bevasarolt holmit az autoig.
süti beállítások módosítása