Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

zongzi (粽子)

2007.06.19. 11:38 :: zhaoman

A zongzi (körülbelüli kiejtés: congcö) tradícionális kínai étel, mely valamilyen növény levelébe göngyölt töltött ragadós rizst jelent. Kínán és Tajvanon kívűl számos más országban is fogysztják, például Laoszban, Thaiföldön, Kambodzsában és Vietnámban is találunk hasonló ételeket.

Erről az ételről nem véletlenül írok éppen most. Általában a június közepre eső Sárkányhajó Fesztivál során fogyasztják. (Erről az ünnepről egy későbbi posztban írok. Most legyen elég annyi, hogy ma munkaszüneti nap van :)

Lássuk, miről is van szó!

(a zacskóban lévő piros folyadék csipős fűszer)

Az alakja talán egy piramishoz hasonlít. Amint látható madzaggal van átkötve. A kötözés módszere a recepttel együtt családokként eltér(t). Az elkészítésben a család több tagja is részt vett. Ma már kicsit más a helyzet. Sokan előre gyártott zongzi-t vesznek és fogyazstanak. Ha jól tudom, akkor a kaohsiungi Sun Yat-sen Egyetem Kínai Nyelvi Központjának diákjai is készítettek ilyet. (Én tavaly kimaradtam a készítésből, de ajándékba kaptam.)

Idén a főbérlőnk családja lepett meg minket hat darab zongzi-vel. Maga az ajándékozás aktusa fontos lehet, mert az egész család (apa, anya, kisgyerek) eljött, amikor átadták.


Jose-val rá is vetettük magunkat az ínyencségekre.


Általában bambusz-levélbe csomagolják, de ez lehet lótusz- vagy banán-levél is. Mindegyik levél más-más ízt kölcsönöz az ételnek.

A töltelék alapja a rizs, annak is a ragadós formája. (Ezt az állapotot szerintem túlfőzéssel érik el, de lehet, hogy valamilyen speciális Technokolt is használnak... )

Az illata... nem tudom leírni. Nekem édeskésnek tűnt, de abból a fajtából, amit nem szeretek.
Először jóízűen szaglásztam... de hamar egy másik érzés keített hatalmába.

Az általunk kóstoltba sertéshús és kacsatojás került töltelékként...

de szinte bármi más is lehet: gomba, rák, stb.

Összeségében nekem nem ízlett. Van valamilyen meghatározhatatlan illata és íze, amit nem szoktam meg. Jose is hasonlóan vélekedett. Ellenben Dante egyedül megette az összeset, és azt mondta, hülyék vagyunk, mert nem tudjuk mi a jó... legalább ő boldog volt vele :)

még több kép



6 komment

Címkék: kulináris élvezetek

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr64318290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zhaoman 2007.06.19. 11:38:00

@ibigoo: sajnos csak álmodom a töltöttkáposztáról...

@füles, @sbn: tényleg elég undi...

@füles: a Wikipedia is ezt a magas gluténtratalmú dolgot írta, de fogalmam sincs, mi az a glutén...
A borítás nélkül lehet, h finomabb, de lyan verzióval még nem találkoztam...

Ember 2007.06.19. 11:38:00

óóó. most látom h nálad kint van a volt blogom linkje... maúgy nálam is kint vana tiéd már :)

most szégyellem magam h így elmareadtam, és nem írtam neked semmit az uccsó fél évben... :S

zizzen azaz mostmár kun :)

Ember 2007.06.19. 11:38:00

szia zhao!

látom még mindig ilyen őrültségeket eszel és őrült helyen vagy, amióta nem beszéltünk :)

írhatnál nekem egy mailt (nemedi.v.david@gmail.com)

üdV: ex Zizzentmaistro :) (kunember.blog.hu)

fules 2007.06.19. 11:38:00

szerintem is ehetetlen, hanyinger kerulget meg a szagatol is.

a ragacsos rizs egy magas glutentartalmu speci rizs, es maskepp is keszitik, nem fozik hanem gozolik. Laoszban hagyomanyosan szinte csak ilyet esznek. a gusztustalan korites nelkul tok finom. pl edes erett mangoval.

Ibigoo 2007.06.19. 11:38:00

Nem csapsz be, a post a töltöttkáposztáról szól ;)

teodora 2007.06.19. 11:38:00

horrorisztikus :)
süti beállítások módosítása