Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Én is MÉM-elek

2006.12.28. 10:00 :: zhaoman

FONTOS

Az eredeti bejegyzést december 28-én írtam, azóta folyamatosan frissítem.

A bejegyzés elején a játékkal kapcsolatos újdonságokra hívom fel a figyelmet.

A bejegyzés végén a terjedést próbálom követni.

UPDATE 2007. január 6.

Pairg készített egy adatbázist, amelyben a MÉM-ek szerepelnek. Lehet segíteni az adatok kitöltésével!



UPDATE 2007. január 5.

Szedlák Ádám javasolta a Graphviz nevű programot, amellyel lehet ábrázolni a kapcsolatokat a mém-elők között.

Ezzel a következő ábrát sikerült előállítanom (Ádám segítsége nélkül nem jött volna össze. Köszönöm!)

A képet érdemes előbb lementeni, majd nagyítani!

A teljes kép innen letölthető. (~1 MB)

Részlet:



UPDATE 2007. január 4.

pollner felkérésére nzanga mobutu junior is elkészítette vallomását.

Az öt ember, akit meghívott: ferenc, katalin, árpád, gábor és tamás.

Kíváncsi vagyok, a jelöltek közül, ki fog beszálni a játékba...


UPDATE 2007. január 2.

Szomorúan jelentem be, hogy a mém játék követését abbahagyom. (Ha bejegyzés alján leírt módon írtok, akkor még beteszem a bejegyzéseteket a listába copy-paste módszerrel. De többet már nem tudok vele foglalkozni.)

Az első napon lassan szivárgott le, majd rohamos terjedésbe kezdett.

Az egész jegyzetelést azért kezdtem el, hogy lássam, HOGYAN terjed. Mára kezd kifulladni a dolog, megjelennek a sokadik fanyalgó posztok, hozzászólások. Ezek is természetes reakciók, megértem őket.

Érdekes volt látni, hogyan terjedt el a blogtéren (itt rengeteg(!) blogteres vallomást olvashatsz). A freeblog-on tudomásom szerint kisebb karriert futott be.
Az általam figyelt tech/marketing/web2/stb blogok többségén is foglalkoztak a játékkal.

Mert ez egy játék volt. Egyszeri, és megismételhetetlen. Még egy ilyenre senki nem lesz hajlandó. Gondoljatok arra, hogy a formálódó hazai blogszéfra eddigi legnagyobb, legtöbb embert megmozgató spontán eseménye volt. Talán a Goldenblog mozgatott meg ennél több embert, valamint a keresőoptimalizáló-versenyek. Szóval ritka pillanat volt. Kicsit többet megtudtunk egymásról. Mindenkinek jó blogolást kívánok 2007-ben is!

Két vallomást szeretnék kiemelni.
Az egyik gasztronautáé, aki egy korhelyleves elkészítése közben írta meg a titkait. Nagyon sokmindenre hajlandó lennék, hogy azt a levest egyszer megkóstolhassam.

A másik Glóriáé (sicktranzit), akibe virtuálisan szerelmes vagyok.
"már korábban őszintén megvallottam, hogy félek a porszívótól". Imádom!


UPDATE 2006. december 31.

BDK-nek igaza lett, kezd ramszakadni a dolog. (Persze ezt en is tudtam, hogy be fog kovetkezni)
Kelt-nek koszonhgetoen kaptam egy remek eszkozt a kapcsolatok abrazolasara, es Pairg is igert valamit. Szoval a hivatsasosokban lehet bizni :)

Most idegen gepen garazdalkodom, az arcomba latin zene omlik, eleg nehez koncentralni... 1-jen igyekeszem a frissiteseket feltenni, de csak modjaval. Tenyleg kezdem elfelejteni a fonalat!

Be kell vallanom egy hatodik dolgot. Szivesen olvastam a "vallomasokat". Tanulsag: nem kell tul komolytan venni mindent!

HH tavolmaradasan nem lepodtem meg, a kispad szerzoinek es doransky-en igen [január 2-án doransky is elesett]. De hat az vesse rajuk az elso kovet, aki meg nem kuldte el a fenebe azt a kedves ismeroset, aki ilyen piramis jellegu korlevelet kuldott neki...


____________________________


Az eredeti bejegyzésem


Az egész a Vera hibája! A blogjában megemlített egy játékot,amelyben angol nyelven blogolók írnak magukról öt olyan dolgot, amit nem nagyon szoktak hangoztatni, majd a bejegyzésük végén megneveznek öt bloggert, akiknek szintén teljesíteni kell a feladatot, és így tovább... szóval, tipikus piramis-játékról van szó, láttunk már ilyet. Ahogy Vera fogalmaz, "jó móka így a két ünnep közé".


Vera a következő öt embert ajánlotta: Rabbit, SAnna, doransky, Hírbehozó, Spin Doctor


Közülük Ingrid és Balázs már teljesítette is a "kötelezettségét": Rabbit, Spin doctor.

Engem Ingrid nevezett meg a posztja végén. Ezzel ki is léptünk a szakmai blogok világából, ugyanis az én blogom, nem sokban köthető az online marketinghez. De mindenesetre kedves a felkérés.

Szóval lássuk a medvét!
Öt dolog, amit nem nagyon hangoztatok.

1. Gimis koromban egy városi diákszervezet alelnökeként saját magamnak írtam kikérőlevelet az osztályfőnökömnek... :) Elfogadta, de mondta, hogy ezt ne játszam el sokszor... utólag is ezer hála!

2. Még kisebb koromban játszottam egy színdarabban, ahol is lovat alakítottam, és a testvérem volt a lovas. Nyerítenem is kellett... brrr... viszont azóta nem félek a színpadtól! Ennél nagyobb égés nem nagyon van!

3. Nem látok jobb szemmel. Ez nem vicces. Ez tény.

4. Három évig tanultam gitározni. A tanárom elől mindvégig sikerült eltitkolnom, hogy botfülem van, és hogy nincs ritmusérzékem...

5. Egyszer Szegedre indultam vonattal, de Cegléden rossz vonatra szálltam. Hajdúszoboszlóról telefonáltam, hogy kicsit kések...

Hát ennyi.

Ezennel át is adom a stafétabotot. Tetemre hívottak névsora:

Bakura | vallomása | újabb írása a blogteres mém-jelenséggel kapcsolatban
Csaba | vallomása
Stan és Pan | Stan vallomása
dixi | vallomása
ervin, eszpee, stsmork | köszönték, de nem éltek a lehetőséggel



A vírus/spam terjedése
A szinteket a saját szórakoztatásomra jegyzetelem. Addig fogom vezetni, amíg lesz türelmem. Ha segíteni akarod a munkámat, akkor ne habozz a kommentben jelezni, hogy kaptál, írtál (Jelezd azt is, kik állnak feletted a piramisban!) A "révén"-re kattintva eljuthatsz azokhoz a posztokhoz, ahol az áldozatok vallanak önmagukról. Tehát, ha valakinek a válaszára kíváncsi vagy, akkor keresd meg n+1. szinten, hogy kiket ajánlott, és hogy mit írt.

A zölddel jelölteket számomra ismerős blogokat, szerzőket jelölnek, neked nem mond semmit.




1. szint

1/1 Vera


2. szint

2/1 Rabbit, SAnna, doransky, Hírbehozó, Spin Doctor (Vera révén)


3. szint


3/1 BDK, Darthwalk, Elefánt, Sdw, ZhaoMan (Rabbit révén)

3/2 DeZo, Kelt, Konrad, Pollner, Tóth Benedek (Spin Doctor révén)

3/3 B.András, Str (Napi adag), Laci, BülBül, HarZol (SAnna révén)

3/4 Kispad (Ervin és Eszpée), Kelt, Vajszínű árnyalat, Parakovács (doransky révén).

4. szint

4/1 Bakura, Csaba, Stan és Pan, dixi, ervin, eszpee, stsmork (zhaoman (via Rabbit) révén)

4/2 Mezei Krisztina, Évi, Újlány, Jónás Péter, Kolos (BDK (via Rabbit) révén)

4/3 vadjutka, dunai marci, szina, hamvas bálint, pairg (Sdw (via Rabbit) révén)

4/4 Sztahanovot, Gerit, Vesziget, Rahát, Németh Ádámot (Kelt (via Spin Doctor) révén) HIBA A MÁTRIXBAN: Az 5. szinten - időrendben hamarabb - Pairg már jelölte Sztahanovot!

4/5 Bőgel tanár úr, Wolf Gábor, Henrik, Bita Dani, nzanga mobutu junior (pollner (via Spin Doctor) révén)

4/6 Ferenczy Gábor (Almalap Podcast), Vajszínű árnyalat, Bangkok Charlie, Sztahanov, Károly (Konrád (via Spin Doctor) révén) HIBA A MÁTRIXBAN: Az 5. szinten - időrendben hamarabb - Pairg már jelölte Sztahanovot, illetve ugyenezen a szinten már KELT is próbálkozott vele.

4/7
Szabby, Istencsászár, Barburu, Lipilee és Late Harvest (Darthwalk (via Rabbit) révén)

4/8 sorozataddiktok (Tóth Benedek (via Spin Doctor) révén) [Benedek cseles megoldást választott, mert egy olyan blogot kvázi ajánlott, amelyet öten írnak.]

4/9 i: Maci, Panna, Abszinth, kíváncsi vagyok továbbá R.a véleményére, valamint érdekel, mit gondol a Vajszínű Árnyalat, (Elefánt (via Rabbit) révén 441. bejegyzés)


5. szint


5/1 , Zebra , Bajla, Kósza, Escobar (Évi (via BDK via Rabbit) révén)


5/2 E-kommersz, Sztahanov blog, mark.hu, Online 2.0, Jövőnéző (Pairg (via Sdw via Rabbit) révén)


5/3 Hans, Tornado, darthwalk, Grafitember, Angelday (Gerit (via Kelt via Spin Doctor) révén) HIBA A MÁTRIXBAN: A 3. szinten - időrendben hamarabb - Rabbit már jelölte darthwalk-ot!


5/4 Galád, Judapest, Suematra, barbi, megmondós (vadjutka (via Sdw via Rabbit) révén)

5/5 Duct , Lucia , Kerekes Tamás , Merkoffo , Tintaman (Újlány (via BDK via Rabbit) révén)

5/6 Timur, Zoli (SSDB), Bukovics Martin, fannymark, Erdő lánya (Bakura (via zhaoman via Rabbit) révén)

5/7 tihi, kollázs, lettticia, schatz, bridjetj (Csaba (bit-blog) (via zhaoman via Rabbit) révén)

5/8 búgócsiga, kaptárlakó, dzs, draco, drc (Stan (via zhaoman via Rabbit) révén)

5/9
varadi oip zen-taxi permi mondolat (R.a (via Elefánt via Rabbit ) révén)

5/10 sHelf, melyviz, zora, pite, gyurcsány fercsi (Bita Dani (via pollner via Spin Doctor) révén)


6. szint

6/1 Dévai Zoltán, Bártházi András, Aries, Keresőmarketing, G Zoli (E-kommersz (via Pairg via Sdw vi Rabbit) révén) HIBA A MÁTRIXBAN: A 3. szinten - időrendben hamarabb - SAnna már jelölte Bártházi Andrást!

6/2 Kiccsillag , Spagi, Alien, Janitiger, Daddy (Mó (via Évi via BDK via Rabbit) révén)

6/3 Napirajz (Ferenc (online 2.0) (via Pairg via Sdw via Rabbit) révén)

6/4 Bobek, Rat, Ordi & Azalziaz, Előke, Pan (draco (via Stan via zhaoman via Rabbit) révén)

6/5 ferenc, katalin, árpád, gábor és tamás ( nzanga mubutu junior (via pollner via Spin Doctor) révén)

6/6 Napirajz (Kollázs (via Csaba (bit-blog) via zhaoman via Rabbit) révén)

6/7 Salabakker, Sparhelt, Crokey, Fotó, Mark’yhennon (Erdő lánya (via bakura via zhaoman via Rabbit) révén)

6/8 Emőke, Zátyi, Pehely, Nándi, Kicsiteki (schatz (via Csaba (bit-blog) via zhaoman via Rabbit) révén)

6/9 Isolde, Léna, Szotyola, Tengerpart, Vörösbegy ((bridgetj (via Csaba (bit-blog) via zhaoman via Rabbit) révén)

6/10 Tigrisnyúl , IQ_nuku , Öreglány , Talema, Veron (Zebra (via Évi via BDK via Rabbit) révén)

6/11 Bakura, Évi,Mó, Kósza (Bajla (via Évi via BDK via Rabbit) révén)

6/12 Tornádo, Doransky, Mandrake, Bandeeraz, Gasztronautának (Merkoffo (via Újlány via BDK via Rabbit) révén)

6/13 El Lobo, Ernő, Jjozsi, Patai Laci, Benjamin (Keresőmarketing (via Pásztor Dávid (E-kommersz) via Pairg via Sdw via Rabbit) révén)

6/14 dzsilla, maniakus, hónyomi, gorcsev, tamas (zora (via Bita Dani via pollner via Spin Doctor) révén)

6/15 Batu, Tibor, Garat, Lolka , Emőd (tihi (via Csaba (bit-blog) via zhaoman via Rabbit) révén)




7. szint


7/1 Anahata, Kosztucs, Pizsama von Flanel, Összetett, Moszat. (Spagi (via Mó via Évi via BDK via Rabbit) révén) [A linkeket Spagi felejtette el! |

7/2 Ficsur, LehelemLelkem, Macsebb, LiccLucc,Gada (Emőke (via schatz via Csaba (bit-blog) via zhaoman via Rabbit) révén)

7/3 én1, Mandrake, Tusi, Rabbit, Szamárfület (Tigrisnyúl (via Zebra via Évi via BDK via Rabbit) révén) HIBA A MÁTRIXBAN: A Rabbit az új blogjával már szerepelt.

7/4 Kósza, gerekandi, Rooza, Molnár Tamás, Csepeli György (Öreglány (via Zebra via Évi via BDK via Rabbit) révén) [A linkeket Öreglány felejtette el!]

7/5 borcelan, Pizsama von Flanel, Merkoffo, El Lobo, Bakura (IQ nuku (via Zebra via Évi via BDK via Rabbit) révén) HIBÁK A MÁTRIXBAN

7/4 Marlington, Péter, Persela, Merkoffo, Blablabla (Talema (via Zebra via Évi via BDK via Rabbit) révén)

7/5 Mrtille; Kapitanyg; Gáspárik Attila; Urbangeri, Anahata (El Lobo (via Keresőmarketing via Pásztor Dávid (E-kommersz) via Pairg via Sdw via Rabbit) révén)


8. szint

8/1 ylosom, borcelan, igen, Melange, Brian (Kosztucs (via Spagi via Évi via BDK via Rabbit) révén)

8/2 mutant, Doransky, Dörmögő, András, Zgalant (Rooza (via Öreglány via Zebra via Évi via BDK via Rabbit) révén)

9. szint

9/1 en1 , Alien.X , Mark’yhennon , talema , AlterEgo (ylosom (via Kosztucs via Spagi via Évi via BDK via Rabbit) révén)

9/2 Tintaman, Twztd, Tökéletlen, Galathea, Rooza (borcelán (via Kosztucs via Spagi via Évi via BDK via Rabbit) révén)

9/3 WalterMitty, Keleti Szél, line out, Thomas Kerekes, BDK (Zgalant (via Rooza via Öreglány via Zebra via Évi via BDK via Rabbit) révén)

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr69318200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csanad Novak 2006.12.28. 10:00:00

Engem Vera hívott meg Koreából.
A Mém-em itt található.

Anonymous 2006.12.28. 10:00:00

Rooza vagyok, mindenkinek üdvözlet:)
Itt van egy új gyűjtemény:
http://rooza.wordpress.com/mem-libikoka-a-blogteren/
a blogter nem akarja bevenni a táblázatot, ezért itt gyűjtöm. Ez már az öröm-fordulót is tartalmazza.
Link is több van benne, ha ezekre gondoltál. Engem a tartalom érdekel elsősorban, azt tartom lényegesnek, ezért a felkérések menetelése hiányzik. Úgy láttam, hogy sok volt a többszörös felkérés, ilyenkor általában nem választottak mást, mert macerás lett volna. De mondom, nekem nem a lánc a fontos:)
Nem egyszerű követni.., nolblogon is megy a játék.

Zhao Man 2006.12.28. 10:00:00

Kedves kommentelők, kedves mémelők.

A kommentetek beírása után 2-4 nappal frissítem a bejegyzést. A képet pedig hetente.

Megértésetek köszönöm!

z

Anonymous 2006.12.28. 10:00:00

http://www.legalalien.org/ - ez moshi, szerintem ott szakadt meg, hogy világszám nem írta le a küldést, csak mailt forwardolt..

ordi&alzi 2006.12.28. 10:00:00

szia zhao man!

a 6. szinten mi is teljesítettük draco felkérését, és passzoltuk a "lasztit" az öt áldozatnak mítosz rombolás céljából :D
áldozatok:
Gozni: http://gonzozas.freeblog.hu
Oliver: http://pityergoszellem.freeblog.hu
Stroke: http://stroke.freeblog.hu
Mandula: http://mandula21.freeblog.hu
Balage: http://hauneth.freeblog.hu

Zhao Man 2006.12.28. 10:00:00

Világszám azt írja, hogy Pan hívta meg, ráadásul nem jelölt meg senkit, így nem tudok "mosi"-hoz eljutni. Igyekszem feldolgozni, de elakadtam.

Anonymous 2006.12.28. 10:00:00

igen, vmiért az én szálam nem került be az összesítésbe :(
pedig nemcsak zora vitte tovább, de még hárman, köztük gyurcsány fercsi is :)

Anonymous 2006.12.28. 10:00:00

4/5 Bita Dani-tól átment Zorán keresztül hónyomihoz (világszám) és onnan Moshi, tőle pedig newrim, onnan solideo - de én sem bírnám már követni :)

Zhao Man 2006.12.28. 10:00:00

Rooza, asiafan: frissítettem. Köszönöm!

ps.: Rooza: a Te MÉM-ed csak úgy hemzseg a linkek hiányától... pls! Kérlek, linkelj!

asiafan 2006.12.28. 10:00:00

10. szint

Zgalant Rooza révén

11. szint

Asiafan (Zgalant révén)

Anonymous 2006.12.28. 10:00:00

hello!

A Blogteren javítottam a post-ok listáját, és itt
http://bloglet.blogter.hu/?post_id=108749
jobban olvasható. Esetleg ezt kellene beszúrni a jelenlegi helyett..
kösz: Rooza
ui. indítottam egy sikerélmény-MéM-et, és ez is egy siker, mert néhányan leszólták, de úgy látom, hogy mégiscsak jó dolog felidézni a kellemes élményeket! :)ráadásul ez igazi hazai:)

Anonymous 2006.12.28. 10:00:00

Hi 5 from Kazakstan: http://rikykritika.blogspot.com/2007/01/blog-post.html#links

nzanga mobutu junior 2006.12.28. 10:00:00

mission accomplished s.k.

Zhao Man 2006.12.28. 10:00:00

egészségedre!

Glória 2006.12.28. 10:00:00

Hű, a mindenit. Nem semmi!!!!
Köszönöm! Nyittok egy sörit.
Glória

Ferenc 2006.12.28. 10:00:00

Írtam én is egyet, ha már tag-eltek.
manuál trackback:
http://online.blogter.hu/?post_id=107819

Zhao Man 2006.12.28. 10:00:00

Örülök, hogy ennyien mémeltek!

magyar idő szerint szombat éjszaka frissítek!

Türelem!

zsoltu 2006.12.28. 10:00:00

nem tudom, melyik szint - ezt nem is értem mellesleg - de engem r.a ajánlott bele, http://ra.underground.hu/archiv2006iv.html#mem,
én meg itt írom, http://zen-taxi.zsoltu.hu/?p=352
hogy glória http://sicktranzit.blogter.hu/ don ricardo http://donricardo.freeblog.hu/ krisnás manorama http://lal.freeblog.hu/ és laan http://illusztracio.blogspot.com/ az én áldozataim.

Anonymous 2006.12.28. 10:00:00

vera (blog.mirai.hu)
spindoctor (szanto.org)
pollner (bizblog.hu)
bitadani (tarsasjatek.blogspot.com)
zora (zora.freeblog.hu)
hónyomi (vilagszam.freeblog.hu)
moshi (legalalien.org)
ati (noTV.hu)
Nevesincs (blog.dvorcsak.hu)

es onnan:
blog.bukkosi.com, kobak.org, oxigen.nusza.hu. akosdaboss.de, cdcolt.hu

kobak 2006.12.28. 10:00:00

http://kobak.org/2006/12/30/ot/

cs 2006.12.28. 10:00:00

mémségeim és az új áldozatok listája
http://bitblog.web-cafe.ro/?p=746

Barburu 2006.12.28. 10:00:00

Hali!

Én későn néztem be, ezért már van egy emberem, akit más is megjelölt áldozatként. Hüpp. :(
No mindegy. Hajrá a nyomonkövetéshez!

Barb

U.i.: Itt a mémes post:
http://users.atw.hu/barburu/?p=749

gerakandi 2006.12.28. 10:00:00

De jo, hogy beneztem ide, igy legalabb tudom, hogy kiket ne hivjak mar meg azok közul, akikre gondoltam...

Pairg 2006.12.28. 10:00:00

Tarts ki Zhaoman! Nemsokára lesz hely, ahova könnyen eltárolhatod (nameg majd mindenki a maga ajánlását) az adatokat. Most készül... .

vadjutka 2006.12.28. 10:00:00

hello,
én is továbbpasszoltam a labadát, de nehéz volt, mert kezdenek egymásba érni a blogrollok.
ciao
w

Pairg 2006.12.28. 10:00:00

http://users.atw.hu/pairg/?p=209
Mémelődtem+további jelöltek...

Zhao Man 2006.12.28. 10:00:00

sdw: kipróbáltam, amit ajánlottál. Nem jött be. Igazából a felvázolt szinteket szeretném egyszerűen követni. Kíváncsi vagyok, meddig fog terjedni ez a dolog, és hogy hol ér körbe.

A "sztár-blogok" hamarosan elfogynak, így a kedves op-leaderek már nem fognak írni, ajánlani.

Egyébként meg, nemsokára el fog ülni ez a dolog.

Bakura: tégy belátásod szerint. Nézz szét az Olümposzon, kik vannak körülötted... :)

Bakura 2006.12.28. 10:00:00

Megtisztelő, hogy gondoltál rám, és köszönöm!
Öt kevésbé hangoztatott dolgot magamról még valahogy összehozok, mert eléggé lejárattam már úgyis magam a blogjaimmal, nem oszt, nem szoroz a többi.
De, hogy további öt bloggert még pluszba bevonjak? Valszeg ettől majd eltekintek! De nélkülem sem fog megszakadni a lánc. :)

sdw 2006.12.28. 10:00:00

grafikus ábrázolás, gráffal? vhogy ebből elindulva pl: http://www.aharef.info/static/htmlgraph/ - de munkás lesz az biztos :)

Zhao Man 2006.12.28. 10:00:00

hali BDK! ismerem a mesét... még egy darabig írom. (sok sikert a pillagószivedhez! http://pillangosziv-pillangosziv.blogspot.com/ http://pillangosziv.try.hu/ )

Ha valakinek van ötlete, hogy lehetne ezt az egész mém terjedést ábrázolni (legalább 6-10 szint mélységig), ne habozzon megosztani!

Egyébként érdekes, hogy ha az eredeti felkérés egy "átlag" bloggertől származik, akkor a most lelkesen írogatók (köztük én is) csak fanyalogtak volna...

BéDéKá piréz 2006.12.28. 10:00:00

szia, BDK vagyok, csak van ez a játék, tudod, azért vagyok itt a blogspoton pillangószív.

nagyon rendes tőled, hogy szintek szerint rögzíted a játék menetét, de folytatni is akarod? ugye ismered a mesét a sakktábláról és a búzaszemekről?
süti beállítások módosítása