Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Szomorú vasárnap

2006.06.19. 19:48 :: zhaoman

Amado filmet nézett, én tanultam. Először csak arra figyeltem fel, hogy németül beszélnek a filmben. Nem iagzán értettem, Amado miért néz németül filmet, hiszen nem is beszél németül. Nem is szereti a német nyelvet.

Később olyan neveket hallottam, hogy "András", "Ilona", meg azt is, hogy "Budapest". Azután egy ismerős dallam ütötte meg a fülemet. Lálálá lálálá Lálálá LáLáLá. Tudtam, hogy tudnom kellene a dal címét, de nem ugrott be. Azután elkértem Amadótól a DVD-t. A film címe Gloomy Sunday. Itt még nem derengett a megoldás. (Pedig kellett volna...) Azután a film menüjében a Parlament volt a háttérkép. Megdobogtatta a szívemet. Azután a film elején végigpásztáznak a Duna-parton... megállapodnak a Szabadság-hídon és egy századmásodpercre a Közgáz épületének sarka is besuhant a képbe... Az első jelenetben magyarul beszélnek.

A lényeg: a film címe Szomorú vasárnap... és hát ez a dal címe is.
Az interneten gyorsan rákerestem a filmre: német film, a német piacra szánták. A főszerepben Marozsán Erika. Feltűnik számos más magyar színész is. A magyar kritikák alaposan leszedték a filmről a keresztvizet. ITT az egyik kulcsjelenet, Marozsán németül énekeli a Szomorú vasárnapot (Traurige Sonntag). EZ pedig a film előzetese.

A Seress Rezső szerezte számnak érdekes pályafutása volt. Erről is számos infót találni a net-en.
Megtaláltam a dal szövegét is. Magyarul nem az eredeti szöveg terjedt el, hanem a Jávor László szerezte változat.

Szomorú vasárnap száz fehér virággal
Vártalak kedvesem templomi imával
Álmokat kergetô vasárnap délelôtt
Bánatom hintaja nélküled visszajött
Azóta szomorú mindig a vasárnap
Könny csak az italom kenyerem a bánat...

Szomorú vasárnap

Utolsó vasárnap kedvesem gyere el
Pap is lesz, koporsó, ravatal, gyászlepel
Akkor is virág vár, virág és - koporsó
Virágos fák alatt utam az utolsó
Nyitva lesz szemem hogy még egyszer lássalak
Ne félj a szememtôl holtan is áldalak...

Utolsó vasárnap

Kotta


A szöveg elolvasása után egyből az ugrott be, hogy apa vasárnap halt meg. Most már öt hónap telt el, de még mindig nehéz elhinni... sokszor úgy gondolok rá, hogy amikor hazamegyek, otthon fog várni... még érzem a kezemen a bőrének tapintását...

Apa és fiai
1999


még velem van... mindig velem lesz!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr3318114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter 2006.06.19. 19:48:00

A szomoru vasarnappal kapcsolatban nekem is van egy multheti elmenyem. En ugyan a filmet evekkel ezelott lattam, s nagyon tetszett. A multheten, 3 Vice President meghivott az asztalukhoz ebedelni, s a szokasos magyar kapcsolodasi pontok felfedezese kozben az egyik president megkerdezte, hogy ismerem-e a Gloomy Sunday-t. Mondom persze. Mire elmeselte, hogy o egy nyari meleg napon Thaifoldon latta ezt a filmet, es rettentoen megrenditette es, hogy micsoda gyonyoru film! El is hiszem, hogy a koreaiak izlesenek is valo a film.

Manocska 2006.06.19. 19:48:00

Kb. egy évvel ezelőtt én is hirtelen arra lettem figyelmes, hogy valaki magyarul beszél. A koreai tévében... Furcsa érzés volt, mondhatom. A Szomorú vasárnap első jelenetét láttam. Sajnos aztán németre váltottak. Azért végignéztem. :-)

Bakura az okostojás 2006.06.19. 19:48:00

Érdekes élmény lehetett. :)

Most lehet sikerül majd kommenteznem itt? :)
süti beállítások módosítása