Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Oskola

2005.09.27. 09:41 :: zhaoman

Azt hiszem legfőb ideje, hogy beszámoljak a tanulmányaimról, végül is ezért jöttem ide.

Az egyetem hivatalos neve: Nemzeti Sun Yat-sen Egyetem.

Én a Kínai Nyelvi Központban tanulok, hivatalosan nem vagyok egyetemi diák, csak nyelviskolás.

Kétfajta órám van. Az egyik hétfőn és szerdán, ez nyelvtan óra. A tanárnőm körülbelül 35 éves. Nagyon jó fej.
De azt nagyon utálom, amikor gyakoroljuk a hangsúlyokat, és már tizedszer kell elismételnem azt, hogy "cshö", és még mindig nem jó. Pedig ugyanazt mondom! Szakadjon rám az ég, ha nem!

A másik tanárnőm 25 éves, kis fiatal hölgy. Itt úgy mondják "xiaoqie", azaz kisasszony.
Alább lárható két kép. Az elsőn a fiatalabb tanárnőmmel vagyok látható, a másikon pedig az egyik osztályom.
















Az alsó kép bal oldalán Zhang Xüe Man látható, ő fülöp-szigeteki, a férje tajvani, most van egy egyhónapos picibabájuk. A kép közepén lévő srác Imai Tatsutuo Japánból (31 éves), majd következik JiangKaiXiang. Ő új-zélandi, 25 éves, és tajvani a felesége.
















A nyelvtan órán van még három másik emberke: Dang Thanh Binh (lány) Vietnámból (szintén tajvani férjjel), Li Chen Fu (fiú) Dél-Koreából valamint William Dél-Afrikából. Nincs egy európai sem köztük. A japán srác mondta a tanárnak, amikor a valutákról tanultunk, hogy Németrszágban Márkát használnak. Vicces volt, ahogy kezdő kínai tudásommal próbáltam elmagyarázni, hogy mi is az az euró-zóna, és hogy miért nincs benne Anglia és Magyarország (meg még egy páran). Ja, és azt az Európa térképet sem fogjá soha kiadni, amit felrajzoltam a táblára... lemaradt róla a Balkán... de azután rárajzoltam... Görögország miatt...

Szerdánként nincs órám, az a nap az alvásé és a tanulásé, hasonlóan a hétvégékhez.
Tegnap este volam futni, este 11-kor. Kellemes volt, nemcsak a futás miatt, hanem mert a pálya a tenger mellett van. Hűvös volt, és a tenger hullámzása kellemes aláfestő zenét szolgáltatott.

A napi időbeosztásom egy érdekes és állandó része, hogy az órák után elmegyünk ebédelni az egyik koleszos étterembe. Kb 12.20-ra érünk oda. Persze ekkor van a csúcsforgalom. A társaság nagyon vegyes. A nyelviskolábol szokott jönni a japán srác, egy belgiumi srác egy lengyel lány, néha csatlakoznak hozzánk más japán és tajvani diákok is. Nem szoktunk unatkozni. Az ebéd után irány a könyvtár mellett lévő kávézó, ahol találkozunk a német sráccal. Bár itt ritkán kávézom, mert 1. nem annyira ízlik, másrészt az étteremben van egy ital-sarok, ahol egy csinos eladólánytól szoktam lü cha-t, azaz zöld teát venni. Nagyon jól készítik a teát, tesznek bele egy kiskanál mézet, jégkockákat és shakepohárban összekeverik, majd öntik a poharamba. A lány már készíti is a teát, ha elindulok a pult felé. Törzsvendég vagyok :)

Egyebek

A napló külalakját a könnyebb olvashatság kedvéért változtattam meg meg. Remélem, így már Amerikát megjárt barátom szemét sem zavarja :)

A 7-11 bolttal kapcsolatban pécsi (leendő munkanélküli) jogászhallgató barátom hívta fel a figyelmemet arra, hogy az Egyesült Államokban és Dániában is rengeteg ilyen bolt van. Köszönet az infóért.

Ha valakinek vannak fényképei disznvágásról, akkor azokat szívesen fogadom. Küldjétel, mert szeretném elkápráztatni ilyet még nem látott újdonsült ismerőseimet.

Ami miatt szerencsésnek érzem magam:
Magyaországon van hó. Igazából fel sem fogjuk, hogy mások mennyire vágyhatna rá, hogy életükben legalább egyszer fürödhessenek a hóban. Mikor kérdezik, milyen, akkor egyszerű és tömör választ adok: fehér és hideg...


de jó lenne karácsonykor otthon hógolyzni...

2 komment

Címkék: (nyelv)tanulás

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr41318054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papp László 2008.10.05. 18:31:11

Nem tudom, hogy ezek a sorok oda jutnak-e, ahová szeretném, azaz a blog írójához. Sokszor jártam már Tajvanon, és a közeljövőben ismét oda utazom. Szeretnék olyanokkal találkozni, akik ott élnek, és kicserélnék velem a tapasztalataikat.
Kérlek, írj a megadott mailcímre.

Köszönöm.

Üdv. Papp László

zhaoman 2008.10.05. 20:03:39

Kedves László,

jelenleg - sajnos - nem vagyok Tajvanon. Ellenben szivesen elkalauzollak ott élő magyarokhoz. Itthoni tapasztalatcserében is benne vagyok! :)

Keress meg: gabor.csoman@gmail.com
süti beállítások módosítása