Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Túl régóta élsz Tajvanon, ha...

2008.06.06. 10:36 :: zhaoman

Tegnap vacsorát vásároltam egy sarki boltban. Épp a dumpling-főzésről beszégettem a tulajdonossal, amikor feltűnt, hogy két fiatal srác közül az egyik villával eszik. Ezen teljesen megdöbbentem. Villával enni...

Ma szálltam fel a motoromra a suliban, amikor is nem messze tőlem egy szintén európai arcú srác szállt fel a motorjára. Ugyanúgy megbámultam, mint a tajvaniak szoktak engem. Jéééé, fehér ember! :)

Lehet, hogy túl régóta élek Tajvanon?

A "Túl régóta élsz egy helyen" láncleveleknek természetesen van tajvani verziója is, ebből szemezgetek.

Túl régóta élsz Tajvanon, ha
- 20 C fokban fázol - látsz 3 embert egy robogón és azon gondolkozol, elférnének azon négyen is
- több dolog van a robogódban, mint amit autóba valaha is beletettél
- abbahagyod az igék ragozását
- a tüzijátékokra nem riadsz, ébredsz fel
- meg tudod különböztetni a tajvaniakat az őslakosoktól
- amikor a családod már nem kérdezi, hogy mikor mész haza
- tudod, hogy hol lehet a legjobb sültcsirkemellet venni hajnali háromkor
- (lányok) szoknyához is harisnyát húzol nyáron
- (fiúk) sötét öltönyhöz fehér cipőt húzol
- kínaiul beszélgetsz a nem kínai ismerőseiddel is
- kínaiak megállítanak, hogy útbaigazítást kérjenek
- az új bútorokról nem veszed le a műanyag csomagolást
- a villa furának tűnik
- papucsban mész dolgozni/iskolába
- a nyugati slágerek kínai verziója jobban tetszik, mint az eredeti
- megbámolud a külföldieket
- nem állsz meg motorral a piros lámpánál
- hiányoznak a tajvani ételek, ha nem vagy Tajvanon
- amikor a "vissza megyek" helyett "megyek haza"-t mondasz, amikor a hazádban tartókodsz
- amikor úgy véled, hogy az orrod túl hosszú (kínai kultúrkörben a külföldieket néha  a "da bizi" = "nagy orrú" gúnynévvel illetik)
- amikor a telefonba úgy szólsz bele, hogy "Wei"

A sort lehetne még folytatni, de ezek a "legjobbak". A sötéttel kiemeltek igazak rám is :)

Kedves expat-ok Tajvanon és máshol! Ti mit írnátok egy ilyen listára?

frissítés 2008. 06. 07.

Remek hozzászólások érkeztek, amelyeket ezúton is köszönök!

Babarum Korával kapcsolatban:
Ami elsőre eszembe jut a koreai élmények után:
- már Magyarországon sem tudok hangosan orrot fújni
- akárhová megyek, automatikusan ki akarok lépni a cipőmből a küszöbnél
- eszembe sem jut megkérdezni, hogy a kaja csíp-e
- csodálkozom, hogy a párom csodálkozik, hogy miket meg nem eszem (van egy-két dolog amitől pár éve lehet, hogy hányingerem lett volna)
- furán néznek rám Magyarországon, amikor két kézzel adok és veszek el dolgokat
- minden gondolkozás nélkül otthon is leintem a buszt (a mulatságos, hogy néha meg is állnak!)

Füles
csavarható kilincsek, nem kell bezárni az ajtót, csak benyomni és becsapni (vajon hányszor zártam már ki magam?), villanykapcsolók fordítva vannak, a cipő, a két kézzel átvétel, a buszt leinteni, valakit odahívni, odainteni lefele fordított kézzel, stb. ja és Tajvanon ahogyan az ujjaikkal számolnak, az is érdekes, főleg a hatos, arról nehéz volt leszoknom utána.

Ez a hatos tényleg rendkívűl addiktív. Nekem is volt már belőle érdekes élményem, Meg valaki hívása is kézjelekkel. Otthon furán néztek rám, hgy mit akarok. A két kézzel átvétel is megvan! :)

Lodovik
izlandi listája.
Kedvenceim:
Ha 10 fok fölött már polóban mész az utcára
Ha a buszon inkább állsz, minthogy egy idegen mellé ülj

Amby
külön bejegyzést szentelt a kérdésnek Olaszországgal kapcsolatban.
A kedvencem:
- Ha utca közepén háromból tudsz csak megfordulni, de ettől függetlenül megteszed

A bejegyzés kikerült a freeblog címoldalára! Köszönöm a névtelen ajánlónak! Illetve Amby-nak a szemfüles  észrevételért!

zhaoman: zhaoman freeblog2

20 komment · 1 trackback

Címkék: taiwan

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr56506431

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Te hol élsz régóta? « sitting on the couch 2009.01.03. 03:37:55

[...]élsz egy másik országban” jellegű listák. Itt lehet szemezgetni: Zhaoman Tajvanról írt, Amby[...]

Trackback: Propeller 2008.06.07. 18:35:02

Túl régóta élsz Tajvanon, ha...Túl régóta élsz Tajvanon, ha - 20 C fokban fázol - látsz 3 embert egy robogón és azon gondolkozol, elférnének azon négyen is

Pingback: Turulcsirip - Aurus 2008.06.07. 18:27:18

[...]Szeretem az élethelyzetekre alapuló bejegyzéseket. Túl régóta élsz Tajvanon, ha...[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amby (törölt) · http://theitalianjob.hu 2008.06.06. 12:41:01

írtam listát, köszi az ötletet ;-)

kriwi · http://www.tijbp.freeblog.hu 2008.06.06. 13:54:21

Jéé, igaz is. Két tajvani csoporttársam volt
a nyelvsuliban (Milano), és mindkettőnek nyomott orra volt:-)
Azért valamit kisugározhatsz Zhaoman, ha téged állítanak meg útbaigazításért :-)!

füles 2008.06.06. 14:23:06

ez nagyon jó :-) itt-ott én is magamra ismertem :-)

Babarum · http://babarum.hu 2008.06.06. 16:04:15

Esetleg beleírhattad volna még, hogy "Nem mászik az ananászért fára." ;)
Érdekes lista, sajnos még nem kaptam ilyen lánclevelet.
Ami elsőre eszembe jut a koreai élmények után:
- már Magyarországon sem tudok hangosan orrot fújni
- akárhová megyek, automatikusan ki akarok lépni a cipőmből a küszöbnél
- eszembe sem jut megkérdezni, hogy a kaja csíp-e
- csodálkozom, hogy a párom csodálkozik, hogy miket meg nem eszem (van egy-két dolog amitől pár éve lehet, hogy hányingerem lett volna)
- furán néznek rám Magyarországon, amikor két kézzel adok és veszek el dolgokat
- minden gondolkozás nélkül otthon is leintem a buszt (a mulatságos, hogy néha meg is állnak!)

Most hirtelen ennyi, de biztosan van még rengeteg, lehet megérne egy külön bejegyzést. :)

Alice 2008.06.06. 17:41:53

Nagyon vicces:D

füles 2008.06.06. 17:45:30

írtam listát én is :-)
tényleg furcsa, hogy mindenféle félig automatikus mozdulatok hogy beépülnek az emberbe, viszonylag hamar lecserélődnek, pl a csavarható kilincsek, nem kell bezárni az ajtót, csak benyomni és becsapni (vajon hányszor zártam már ki magam?), villanykapcsolók fordítva vannak, a cipő, a két kézzel átvétel, a buszt leinteni, valakit odahívni, odainteni lefele fordított kézzel, stb. ja és Tajvanon ahogyan az ujjaikkal számolnak, az is érdekes, főleg a hatos, arról nehéz volt leszoknom utána :-) nektek volt olyan gesztus vagy mozdulat, amit nehéz volt újrahuzalozni?

füles · http://fules.freeblog.hu 2008.06.06. 18:27:46

btw a köpködéssel hogy állsz? én halálosan szégyelltem magam legalább fél percig, mikor először kijött belőlem, utána majdnem vicces volt :-)

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2008.06.07. 02:41:48

Az enyém is elkészült Izlandról. :]

zhaoman 2008.06.07. 02:46:50

frissítettem a bejegyzést! Köszönöm a hozzászólásokat!

@Babarum:

Itt a koreai lista:
www.facebook.com/group.php?gid=2224098259
Ha nem vagy fennt Facebook-on írj, és elküldöm mailben!

@füles köpködni nem köpködök. Arra nem visz rá a lélek. A hatos szám, és a valak ihívása lefelér fordított kézjellel megvan. Otthon furán néznek rám! :)

Babarum · http://babarum.hu 2008.06.07. 11:58:55

Kész van Korea! :)
füles: nekem a legdurvább az ujjakon számolás, képtelen vagyok rá, nekem máshogy hajlanak az ízületeim! :)

kriszti 2008.06.07. 18:50:05

Túl régóta élsz Tajvanon, ha már a choudoufu illatára is összefut a nyál a szádban........
persze én nem ismerek senki ilyet...

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.06.08. 10:02:24

Szia Zhaoman!
Köszi ezt a cikket - nagyon szórakoztató - én is ihletet kaptam tőle és összedobtam egy angliai listát :)

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.06.08. 10:03:10

(hicudzsi.freeblog.hu)
ez lemaradt :)

dragon1986 · http://kpopvideoklipek.freeblog.hu 2008.06.10. 11:01:40

Köszi jó ez szinkronblogolás:) én Vietnamban élek jelenleg 2 hete :D Eddig Magyarországon tartozkodtam (több mint 18 évig), bár vietnami vagyok. Természetesen hazalátogttam párszor, de most elég sokáig leszek itt, tanulmányaim miatt. Én is írtam az itteni mindennapjaimról ha nem bánod ki linkelem a blogodat :D

zhaoman 2008.06.10. 11:13:12

@dragon1986: kérlek, küld el a blogod címét. Kíváncsi vagyok!

dragon1986 · http://kpopvideoklipek.freeblog.hu 2008.06.10. 11:18:15

zhaoman: life-of-dragon-in-asia.freeblog.hu/

azt hiszem kezdem majd kigyűjteni, az ázsiáról szóló élmény ego blogokat, ha tudsz ilyet szvesen várom a linkeket :D thx

supagirl 2009.02.05. 15:51:31

hali!
úgy gondolom, hogy az egyik legalapvetőbb dolog maradt ki a listából: ha valaki éppen fényképez, automatikusan formálod a 'V'-t a mutató és a középső ujjaddal, miközben a hüvelykujjaddal lefeded a gyűrűs- és a kisujjadat. Tapasztaltabbak az állukat is kitámaszthatják vele, esetleg hunyoríthatnak, hogy minél élethűbb legyen a kép.
Ezenkívül (sajnos személyes tapasztalat alapján), úgy érzem túl régóta vagyok Tajvanon, hiszen ahányszor valami vicceset látok, hallok, olvasok a tenyeremet gyorsan és ütemesen csapkodom a vihorászás közepette.
Egyébként valóban nagyon jó a lista és abszolút igaz!;)
süti beállítások módosítása