Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Zacskós leves

2007.06.12. 18:27 :: zhaoman

A zacskós leves fogalmát mindenki ismeri. Legalábbis azt hisszük.

Tajvani tartózkodásom alatt rá kellett jönnöm, hogy nem csak instant zacskós leves létezik, hanem van egy másik fajta is.

A múltkoriban levest akartam enni, de főzni nem volt időm. Ezért hazafelé megálltam egy kifőzdénél és kértem egy adag húslevest.

Amikor átadták, egy kicsit meglepődtem. Az alábbi képet már otthon készítettem.
A zacskóban minden benne volt! íme egy tajvani zacskó(s) leves.

Az előrelátásról persze ismét tanubizonyságot tettek a tajvani kifőzdések.
Bár a levest zacskóban adták, de ennek oka nem a spórolás volt. Ugyanis adtak műanyag tányért és evőeszközt is. A zacskós forma előnye, hogy könyebb szállítani, nem lötyög, nincs pazarlás.


Egy másik alkalommal marhahúslevest akartam enni. A tajvani marhahúsleves egész finom, szerintem hasonlít az íze a magyar változathoz.

A marhahúslevest úgy készítik, hogy megfőzik az alaplevet a hússal. A húst különszedik.
Amikor jön egy vevő, akkor egy adagnyi levet felmelegítenek, beletesznek három cafatnyi húst, és két zöldszínű levelet. Az előre kiporciózott tésztát beleborítják egy főzőedénybe és gyorsan kifőzik.

Az aktuális esetben kaptam egy zacskó levest,


és egy zacskónyi tésztát, néminemű zöld levéllel.

Természetesen ehhez is járt a műanyag tányér, amelyben pont elfért a tészta és a leves.

Az egész rendszer szimpatikus is lehetne, ha nem keletkezne rengeteg hulladék:
1 műanyag-tányér, 2-3 műanyag-zacskó, egy műanyag-kanál és egy pár eldobható evőpálcika. Mindez egy állandó tányér és kanál kombinácójával jelentősen csökkenthető. Csak ne kellene mosogatni...

4 komment

Címkék: kulináris élvezetek

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr56318287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Naivszupermen 2007.06.12. 18:27:00

Ezt a zacskósleveses fotódat kirakhatnád a wiw-re, arcképnek :)

Most olvastam a bokaficamodról: jobbulást! ;)

zhaoman 2007.06.12. 18:27:00

sbn-nel majdnem teljesen egyetértek.

Az általam főzött csirkehúsleves után tényleg a vérplazma a lefinomabb leves Tajvanon :)

SBn 2007.06.12. 18:27:00

A verplazmanak alcazott marhahusleves a legfinomabb leves, amit talalhatsz Tajvanon :)

Ibigoo 2007.06.12. 18:27:00

Fincsi lehet :)
A marhahúslevesnek álcázott vérplazma a tied v végszükség esetére szerezted?
süti beállítások módosítása