Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Remegett a föld

2006.12.27. 09:46 :: zhaoman

Tegnap földrengés volt Tajvanon. Az én életemben ez volt az első.

Amadoval éppen kávét vásároltunk a sarki boltban, amikor remegést éreztünk. Én azt hittem, egy teherautó ment el az épület mellett... Amado erre lehülyézett, és mondta, hogy földrengés van. Ezt a bolti eladók megerősítették... nagyon nem volt durva...

Elmentünk vacsorát venni, majd a kajával leültünk a lakóépületünk földszintjén lévő hall-ba enni. Ekkor újabb, erősebb rengést éreztünk... a falak remegtek... a lámpák összekoccantak... elég hosszan tartott, 10-20 másodpercig... én nem féltem, azt hiszem, nem éreztem át a dolog súlyát...

Zuzanaék lejöttek a 11. emeletről... azt mondták ott sokkal durvább volt, nagy volt a kilengés. A rengés után rögtön elindultak lefelé, de Moises még visszament a számítégépéért... talán én is ezt tettem volna... :)

Panni felhívott Kaohsiungból, szegény nagyon megrémült...

Üldögéltünk egy darabig a földszinten, Moises internetezett (éljen a wifi!). 10 perccel a renegés után, már olvastuk a hireket a tajvani meteorológiai szolgálat honlapján. Hamarosan a nagy hírszolgáltatók is jelentkeztek... szóval el voltunk látva infókkal.

Most úgy néz ki, hogy sajnos ketten meghaltak tegnap... a rengés Tajvantól délre volt, erőssége 7.4, ami kicsit csitult, mire a szigethez ért. Körülbelül 5-ös erősségű volt a rengés...


Utólag belegondolva, ijesztő volt. A tengerben elszakadt egy telefonkábel, akadoztak a nemzetközi hívások, a térségben cunami riadót rendeltek el, ami majdnem pontosan két évvel a nagy cunami katasztrófa után, sokakat megijesztett. Az áramszolgáltatás is akadozott néhány helyen... további hírek itt, meg még több itt.

Ma, napközben is volt egy utórengés... egy kicsit kezdek félni...

ui.: Ketti új blogján is olvashattok a földrengésről. További földrengéses blog-bejegyzések itt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr64318199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása