Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Fülöp-szigetek #1

2008.04.11. 10:18 :: zhaoman

A Fülöp-szigeteken végre "tapasztaltam" Ázsiát!

Mielőtt Tajvanra érkeztem, Ázsiát egy nagy misztikus kontinensnek képzeltem, tele kisebb-nagyobb misztikus országgal. Ehhez képest Tajvan egy modern ország, amely bár különbözik Európától, de nem olyan nagy mértékben. Természetesen vannak "furcsaságok", amitől európaiként el lehet képedni, de ezeket többnyire keresni kell. De az is lehet, hogy már túl régóta élek itt...

A Fülöp-szigeteken majdnem mindent megtapasztaltam, amit Ázsiától vártam. Volt hőség, fura járművek, az emberek életritmusa, életvitele teljesen más, pálmafák, stb.

Szerde este 11-kor indultunk Tajpejből, csütörtök hajnali fél kettő körül érkeztünk meg. A következő héten kedden, reggel 6-kor indult a gépünk Cebuból Manilába, majd onnan Tajpejbe. Az időpontok megválasztása tudatos volt. Az első és utolsó éjszakára nem aakrtunk szállást bérelni. Bíztunk a találékonyságunkban, és nem is csalódtunk. Számos érdekes élmény ért minket a korai érkezés és indulás miatt. (Mindenről a maga idejében).

Jelen posztban csak néhány dolgot szeretnék említeni. A részletek később.

A Fülöp-szigetek több, mint 7000 szigetből áll, ezért rendkívűl változatos! Egymással szomszédos szigetek is lehetnek teljesen eltérőek. Mi a középső rész (Visayas) legnagyobb városába Cebuba érkeztünk, és onnan hajóztunk Tagbilaranba (Bohol-sziget). Bohol-szigetén (3200 km2, nagyjából Vas megye területe) főleg mezőgazdasággal és semittevéssel foglalkoznak.

Egy túra alkalmával megkérdeztem a túravezetőnket, hogy mit csinál, amikor nem túrát vezet. Azt felelte, takarít és beszélget. A házak előtt (hangslyozottan nem a városban) külön kis oldalnélküli épületek vannak, tetővel, ülőhelyekkel, ahol kényelmesen lehet beszélgetni, enni.

Ottjártunkkor hosszabb tanítási szünet volt, számos gyerek játszott az utak mellett. Áram volt a legeldugottabb helyeken is, de szerintem nem volt tévé. Ha van tévé, nincs ennyi ember az utcán! Rengeteg kisiskolát láttunk, melyek legtöbbször katolikusok voltak. (A lakosság 90 százaléka vallja magát kerszténynek, a teljes lakosság 80 százaléka  katolikus).

Nagyon sokminden a turizmus köré épül. Szerintem sokkal jobban függnek a turizmustól, mint Magyarország, és emiatt (is) jobban odafigyelnek a turistákra.

Egy villámlátogatásnál (5 nap) nagyon be kell osztani az időt. Eredetileg Boracay-ra (a leghíresebb fehér homokos sziget) akartunk menni, de drágának találtuk az odautazást, ezért ugrott. Ehelyett választottuk Bohol-szigetet, annak is a Loboc-folyójának partján található Nuts Huts nevű üdülőhelyet. (Erről egy külön bejegyzésben fogok ódákat zengeni. Fantasztikus!). Ez nem tipikus nyaralóhely. Sokkal inkább szól a pihenésről, a kikapcsolódásról, mint a "konzumálásról".

Vasárnap azért elmentünk a Bohol melletti Panglao-szigetre, hogy lássunk fehér homos partot is. A kezdeti csalódás után ezt is élveztük, de szívünk Nuts Huts-ért dobog.

3 komment

Címkék: fülöp szigetek

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

száva_ 2008.04.14. 14:32:48

Isten hozott!:) Végre megérkeztél.

AnTalk 2008.04.14. 15:14:39

Biztos túl régóta élsz Tajvanon. Egy európainak elsőre még Szingapúr is very asia. Legalább is nekem az volt 10 éve.

zhaomama 2008.04.16. 05:46:51

tajvan nem volt nagyon üde nem voltnagyon zöld,de az elmenyek szamomra fantasztikusak voltak.