Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Robogós hírek

2007.10.19. 08:16 :: zhaoman

A hazautazásom alatt rábíztam a robogómat Amadora. A legfontosabb indok az volt, hogy hiába áll garázsban a robogó, ha három hónapig nem mozdul az gyanús lehet. Szóval megkértem Amadot, hogy néha álljon vele arrébb. (Ez az akkut is megmenti a tönkremeneteltől - gondoltam.)

A néhány arrébb állásból alapos igénybevétel lett. Végül is nem bántam. Bár a karosszérián keletkezett új karcolásoknak nem nagyon örültem. A használat ellenére tönkrement az akkumlátor. Ezért a megérkezésem napján pár ezer forintom bánta az új akksit.

Ami ennél is jobban fájt, az a kipufugó teljes berozsdásodása. (Erről nem Amado tehet.) Tavasszal vettem új, csillogó-villogó kipufogót. Az időjárás megette az egészet. Most így néz ki.


Tegnap a fékkel volt egy kis problémám. Elvittem a motort a kedvenc (=a lakáshoz legközelebbi) szerelőhöz. Kicserélt valami rövid kábelt, ~ ötszáz Forint. Ez nem is sok. De rögtön jött a "tanács", hogy el van kopva a fékkábel, ezért ki kellene cserélni. Nem muszáj mind a kettőt, elég a hátsót. ~2000 Ft, és gyorsan meglesz. Mondtam, hogy köszönöm a tippet, de majd legközelebb. Erre a közeljövőben nem nagyon fogok költeni, jó az, ahogy van.

Ellenben az első keréken a gumit tényleg le kell cserélnem, teljesen el van kopva. ~3000 Ft lesz.

Parkolás

A kaohsiungi Sun Yat-sen Egytemmel ellentétben a tainani Chen Kung Egytemen nem kötelező a robogókra a parkolási engedélyt kiváltani. A fedetlen parkolókba ingyen be lehet állni. De ha a fedett parkolókba akar valaki beállni, akkor muszáj megvenni a matricát. ~1800 Ft, egész évre szól.

Ingyenes parkolók

"Fizetős" parkolók



Mivel a legtöbb órám olyan épületben van, ami alatt parkoló van (és lusta is vagyok), ezért kiváltottam az engedélyt. Forgalmi, tartózkodási engedély, diákigazolvány és jogosítvány kellett. Az első három rendben is volt. Ellenben továbbra sincs tajvani jogosítványom. Ezért - lesz, ami lesz - bemutattam a magyar, B-kategóriás jogosítványomat. Nézegették, nem nagyon értették. Kérdezte a nő, hogy ez motorra jó? Mondtam, igen. (Azt nem tettem hozzá, hogy csak 50 köbcentiig, ami nem túl hasznos, tekintve, hogy 125 köbcentis a robogóm...) Végül is elfogadták. Szóval ez kipipálva.

A Sun Yat-sen Egyetemen a parkolási jegyem sorszáma 4666 volt. Mivel sorban adták ki, ezért nem nehéz kitalálni, hogy legalább ennyi motor volt az egyetemen.

A Cheng Kung Egyetemen a tavalyi sorszámom 3598, idei 2845. Mivel a motorok többségén nincs matrica, ezért valószínűsítem, hogy sokkal több motor van itt, mint a Sun Yat-senen.


Matrica gyűjtemény


A felső a Sun Yat-senes, a narancssárgára ragasztott lila a Cheng Kungos, míg a lekopott sárga a lakáshoz tartozó parkolóba való bejutást hivatott biztosítani.


Parkolás 2

Tegnap este későn értem haza, ezért a parkoló már teljesen tele volt. A szokásos, "toljuk összébb a többi robogót, és a felszabaduló helyre toljuk be a sajátunkat" című játék nem működött.

Kis fejtörés után jött a megvilágosodás. A motorok egymással szemben parkolnak. Ha összébb nem tudom őket tolni, akkor inkább kintebb húzom őket és a felszabaduló helyre a két sor közé fogok parkolni. így is tettem. Legközelebb is így fogok parkolni.

2 komment

Címkék: mindannapok

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr60318326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manocska 2007.10.19. 08:16:00

Évkezdéskor nekem is végig kellett csinálni ezt a szervízes dolgot. Az autóm nem volt hajlandó elindulni. Mondjuk ezt valahogy előre sejtettem, 2 hónap leállás nagy idő. Kapott aztán új akksit, meg cseréltek benne ezt-azt, és most minden rendben van. Itt Koreában olcsó a régi autók szervízelése, de azért így is benne volt vagy 20 ezer forintba. Persze otthon a triplája lett volna. Nálunk az egyetemen a parkolás ingyenes, persze nincs is fedett parkoló. A hétfőt utálom, mert nagyon nehéz parkolóhelyet találni. Ilyenkor elátkozom azokat a diákokat, akik autóval járnak, és beállnak a tanári parkolóba. :-)

Koronix 2007.10.19. 08:16:00

Ezt a rendkívül értékes bejegyzést meg is osztottam az itthon a hidegben senyledő motorostársaimmal. Figyu, azért arra a fékre szükség van! :)
süti beállítások módosítása