Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Karácsony 2006 - Tajvan

2006.12.25. 09:40 :: zhaoman

Második karácsonyomat töltöm külföldön, a családom nélkül. Ráadásul a testvérem is külfödön van, otthon jóanyánk egyedül vigyázza a házat...

________________________

Az idei karácsony számomra latin karácsony volt. 24-én kora délután kezdtek érkezni az első paraguayiak. Hat órára már 15 zsúfolódtunk a lakásban. Mindenki spanyolul beszélt. Az egyik srác tajvani barátnője és én nem beszéltünk spanyolul. Néha megkegyelmeztek nekünk, és angolul is társalogtak. Bólét készítettünk, filmet néztünk.

Este fél tízkor felszedelőzködött a társaság, és elindultak enni. Nem csatlakoztam, mert egy másik latin buliba voltam hivatalos, a "panamai buliba". Kathia, a főszervező remek ételekkel várt. Sajnos éjféli nem lehetett enni, szóval koplaltam még két órát. Bömbölt a latin zene, az emberek meg egyre csak érkeztek.

Egy kis időre elvonultam, hogy konferenciabeszélgetésben köszöntsem a szentestét (szentdélutánt) szétszóródott családommal. Egész rendes volt a latin kompánia, mert csak ötször-hatszor rohantak be a szobába és kiabálták, hogy "Feliz Navidad" (Boldog Karácsonyt)...

Mire befejeztem a telefonálást, már rengetegen voltak a lakásban. Chileiek, san salvadoriak, panamaiak, brazilok, paraguayiak, stb. Az egyetlen mentsváram Zuzana volt Csehországból.

Végül ettünk is, nagyon finom volt. Sonka (nem édes! ez Tajvanon ritkaság) krumplisaláta, sült malachús... nyami.
Éjféltől elkezdtek pörögni az események. Zene, szolid tánc, beszlgetés. Egy idő után feljött a portás, hogy halkabban. Ennek kábé 20 másodpercig volt hatása. Utánna ismét hangzavar. Hajnali kettő körül kijött a rendőrség... nem nagy sikerrel szálltak szembe a latinokkal. A két rendőrt körbeállták a latinok, és elkezdtek fényképeszkedni. Azok meg tűrték... mit tehettek volna...
Egy pap is volt közöttünk, ő éjfélkor érkezett, és mondott egy kis imát. Amikor a móka és kacagás olyan fokra hágott, hogy egy vibrátor járt körbe-körbe és abba énekeltek néhányan, akkor a pap úgy gondolta, ideje olajra lépnie...

Hajnali három körül elmentünk egy diszkóba, tancoltunk, majd pár óra múlva hazaértem, és kialudtam magam.

25-én délután már mentem suliba. Itt ugyanis magasról tesznek arra, hogy holmi karácsony van...

Szólj hozzá!

Címkék: ünnepek

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr13318196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása