Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Tojásos kakaó

2006.12.06. 17:03 :: zhaoman

A Skype-on elég könnyű ismerkedni. Beírod a paramétereket a keresőbe, és kiválasztod azokat, akik "Hívhatsz bátran" üzemmódban vannak. Én magam nem keresek így ismerősöket, de a saját profilomba beírtam, hogy tudok kínaiul, és ezért viszonylag gyakran csörögnek rám. Van ismerősőm Shanghajból, Pekingből, Hong Kongból és Tajvan különböző városaiból.

Egy ilyen ismerkedés során derült ki, hogy a rámtelefonáló lány itt tanul Tajnanban, ráadásul elég közel. (Kb. 10 perc robogóval).
Angol-kínai szakos, tanár lesz. Külföldieket keresett, akik kínaiul tanulnak. Nekem meg pont kínai tanárra volt szükségem. Szóval mindenki jól jár. Hetente találkozunk, kikérdezi a leckét, dolgozatot írat, elég szigorú.

Neki is van blogja. Egyik bejegyzésében engem is megemlít. Név szerint ugyen nem, de a bejegyzésben láthatóak a tőlem kapott csokimikulások. Ha ez sem elég bizonyíték, hogy rólam van szó, akkor tessék elolvasni a bejegyzést. itt.

Mivel a legtöbb számítógépen nincs telepítve a kelet-ázsiai nyelvek támogatása, ezért beillesztem képként is a bejegyzést. (lementés után nagyítható!)
Az a félelmetes, hogy értem a szöveget! Mármint, minden segítség nélkül körülbelül a felét vagyok képes megérteni. Engedjétek meg, hogy büszke legyek magamra.
Többek közt arról ír, hogy elújságoltam neki, hogy kakaót készítettem magamnak, amelyet megcukroztam.
Csak a cukor-t helyett azt mondtam, hogy tojás...
Kicsit hasonlít a kiejtésük, és ha nem figyelek oda, akkor gyakran felcserélem őket. Bella nézett nagyot, hogy milyen hülyeségeket fogyasztok... először el is hitte... csak azért mert korábban már meséltem neki, hogy főztem tejberizst, amiről ő még nem is hallott... gondolta a tojásos kakaó is valami fura magyar szokás...

9 komment · 1 trackback

Címkék: kulináris élvezetek

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr66318191

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2006.12.06. 17:03:00

Szerintem nyugodtan büszke lehetsz magadra! ÉS amíg "tojással" iszod a kakaót, addig még nem para, csak szórakoztató! :D

Bella 2006.12.06. 17:03:00

有危險嗎
你翹課沒有上中文 還在家裏回留言
你說我機車嗎? 哪裡哪裡
你比較機車啊
我的炒飯呢?? 炒飯炒飯炒飯!!!!!!!!!!

Zhao Man 2006.12.06. 17:03:00

啊多仔日記

昨天晚上我寄給朋友一些e-mail,問他們喜歡聽的哥internet address(www.youtube.com/什嗎什麼. video.google.com/什嗎什麼, 等等...) 寄給我!


一個朋友從教育部回答:
『因傳送音樂系屬違法(illegal)邊緣,
故無法幫上您的忙~~

留學異鄉無法回家過節實為感傷,
但仍真心的祝福您能擁有一個愉悅的聖誕節~~

祝福 平安、學習順利』

嗯嗯嗯? 現在我覺得在台灣寄internet address很危險…

Zhao Man 2006.12.06. 17:03:00

Bella:你很機車...好笑嗎? XD

Bella 2006.12.06. 17:03:00

mmh..i am expecting you to type a paragraph in Chinese..and paste it on your blog...

Zhao Man 2006.12.06. 17:03:00

Globetrotter, Bella, Yui, thanks!
I'm trying to do my best...

yui 2006.12.06. 17:03:00

hello~你的blog很有趣,雖然我看不懂內容^^||

http://yui.shiiwen.com/ this is my blog ,if you want ,please dont feel hesitating to check it!

Bella 2006.12.06. 17:03:00

It's not easy to learn Chinese.
But i think you are good enough..
as you know,i always say that you are good enough to retort me.
趙曼 你要寫家課 the more you practice, the better you will be

Anonymous 2006.12.06. 17:03:00

1. mi is nagyon büszkék vagyunk Rád! nem sok embert ismerek, akinek ilyen kitartása van egy olyan nehéz nyelvvel, mint a kínai! továbbra is Hajrá!
2.A tojásos kakaó is olyan lehet, mint a peanutbutter-ös szendvics banánnal vagy almával ;) az első amerikai szokás, az utóbbi koreai. Zsuzsi barátnőm szerint nagyon ízletes snack: alma+majonéz+peanutbutter :)És persze a különleges ízkollekciók sorának itt még korántsincs vége. Gondolom más is tapasztal ilyen kuriozumokat időről-időre!
süti beállítások módosítása