Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Érdekességek a politikai filozófia világából

2007.03.21. 02:12 :: zhaoman

Öt év után ismét politikai filozófiát tanulok. Tulajdonképpen nincs ebben semmi különös, minden alapozó politológus képzésnek része.

A tegnapi órán a szabadság volt a téma. Az óra első részében a tanár által válogatott dokumentumfilmekből néztünk részleteket. A filmek az 1989-es pekingi Tienanmen téren történtekről szóltak.

Mutattak néhány képsort valamelyik pártkongresszusról, ahol valamilyen ismerős dallamú dalt énekeltek. Csak néhány másodpercbe telt, amíg felismertem az Internacionálét. Persze kínaiul énekelték, de én félhangosan elkezdtem magyarul dúdolni az elvtársakkal :) [dalszöveg]

Ezzel szemben a diáktüntetők egy másik dalt énekeltek. Ennek is ismerős volt a dallama. Melyik dalt énekelték? ... A Marseilles-et. Ezt is dúdoltam, magyarul...
[dalszöveg]

Instrumentális verzió:


így az óra végére a mecss állása: 1-1.

Szerintem rajtam (és a tanáron kívűl) senki nem ismerte fel ezeket a dalokat... hiába, no... az osztálytársaim közül senki nem született népköztársaságban...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr34318242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása