Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

A kínai nyelv szépségei - 1.

2006.07.10. 18:52 :: zhaoman

Éppen készülök a holnapi vizsgára.

Azt már írtam, hogy angolul tanulunk kínait. (Legalábbis nyelvtant. A beszéd-tankönyvben a szójegyzeten kívűl nem találunk latin betűt...)

Az ismétlés során előkerült az egyik "kedvenc" nyelvtani képletem.

íme:
Hát nem szép? Világos, mint a vakablak...

ui.: Mielőtt valaki megjegyzi: csak a képlet eredetije van angolul. A magyarázatot már én pötyögtem be magyarul, a közérthetőség kedvéért.
ui2.: A képre kattintva elérhető a nagyobb, olvashatóbb változat.

4 komment

Címkék: (nyelv)tanulás

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr3318125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bae-Cha 2006.07.10. 18:52:00

^^#)
nincs mit!
Örülök, hogy hasznodra válhat..

do
/bae

Zhao Man 2006.07.10. 18:52:00

Megnéztem alaposabban az ajánlott oldalt.

A letölthető mp3-ak kifejezetten hasznosak!

Szóval: köszön kedves Bae-cha!

g

Zhao Man 2006.07.10. 18:52:00

Köszi!

Az egyetlen probléma, hogy bár mandarin nyelv csak egy van, de írás más kétfajta.

A javasolt portálon - nem meglepő módon - a Kínában használt írásjegyeket oktatják. Én meg a tajvanit tanulom...

Mondjuk előbb-utóbb meg kell tanulnom a Kínában használtakat is. De nem most!

Bae-Cha 2006.07.10. 18:52:00

Érdekes hír. Gondoltam belinkelem ide...

Ingyenes Kínai Nyelvoktató Portál
süti beállítások módosítása