Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

0,5 másodperc hírnév

2006.11.15. 13:58 :: zhaoman

Andy Warhol mondta 1968-ban, hogy a jövőben mindenki híres lesz 15 percig. Film is készült ezzel a címmel. Talán inkább mindenki híres lehet, ha nem is 15 percig, de egy röpke pillanatig. [Ha egy angolul jól tudodó olvasóm megírja, hogy a "will be"-t lehet "lehet"-nek is fordítani, akkor felhagyok minden korábbi (mű)fordítói próbálkozásommal.]

A lényeg: nekem fél másodpercig már sikerült!

Az egész tavaly december elején kezdődött. A Kaohsiungban lakó külföldieknek szóló levelezőlistán külföldieket kerestek reklámfilm-forgatáshoz. Arnaud (belga, de nam balga) barátom unszolására belementem a dologba. Arnaud, a felesége, valamint Ewa és én jelentkeztünk. Mind a négyünknek nagyon örültek.

A reklámfilm apropója egy Tajvant nészerűsítő reklámkampány volt. A főszereplő Wang Chien-Ming, Tajvan legnépszerűbb sportolója. Wang baseball játékos, és a New-York-i Yankees-ben játszik. Tajvanon olyan népszerűségnek örvend, mind fénykorában Kokó Magyarországon.

A reklám story-ja
Wang megérkezik egy New-York-i reptérre, ahol taxiba száll. Egy baseball labdát szorongat, mire a taxis megkérdezi, hogy honnan jött. Tajvanról - hangzik a válasz. Tajvan? Hol van tajvan? - értetlenkedik a taxisofőr. Megmutatom! - hangzik a válasz. Itt egy kis flashback következik Wang gyerekkoráról, amikor még béna volt, majd váltás egy amerikai baseball stadionra, és ünneplő tömegre. Happy End.

A forgatás
Természetesen mindent Tajvanon, Kaohsiungban forgattak. A feliratokat mindenhol lecserélték angolra, a taxikat átmatricázták. A stadion természetesen nem volt tele.

A forgatás két napból állt. Az elsőn a baseball stadionban dolgoztunk. Gyakorlatilag annyi történt, hogy 100 szerencsétlen tajvani középiskolást és 60 önkéntes külföldit pakoltak szektorról-szektorra. Filmeztek minket, hol csendesen ülve, hol fújolva/bírót szidva, hol őrjöngve.

A pálya szélén, a forgatás szünetében
A pálya szélén, a kispadon, amikor senki nem figyelt


A második napon a kaohsiungi reptéren kellett utasokat imitálnunk. (A második napon a forgatás hajnali egy órakor kezdődött, miután bezárt az utasterminál. Nagyon friss és vidám volt mindenki...)

Kicserélt feliratok, ámarikai autók, és egy rutinos bizniszmen

Arnaud felesége és én
Ha már üzletembernek öltöztem, akkor szereztem magamnak egy megfelelő autót...

Rendőr is voltam...

Elfogtam egy veszélyes bűnözőt...


A reklámfilm itt látható.


És hol vagyok én?

A repteres jelenetekben nem bukkanok fel. Bár mintha, egy tizedmásodperce bevillana a tarkóm valahol, de erre nem esküszöm meg...

A reklám legelején a szőke, farmerkabétos lány: Ewa.

Én később bukkanok fel. A filmben a 46. és 48. másodperc között vagyok látható félúton.


Segítség: a kép jobb szélén, a narancssárgában lévő Arnaud fölött vigyorgok... (A kép kattintás ugyan nagyobbá válik, és én könnyebben észrevehető leszek!)

A kép ékes bizonyítékául szolgálnak annak, hogy már fél másodperc erejéig híres voltam...
Most már csak a maradék 14 perc 59,5 másodpercet kell összehoznom valahogy...

ui.: A vájtszeműeknek feltűnhet, hogy a reklám elején mosolygó rendőr, és a reklám végén közeliben mutatott személy egy és ugyanaz...

Werkfilm



Ebben már hosszabb ideig vagyok látható. A kulcsmomentum az 1. perc 3. másodpercénél kezdődik, és kábé a 8. másodpercig tart.

Ezt vágták meg, és lett belőle végleges 0,5 másodperc... brühühü...





UPDATE 2006. 11. 21.

A Távol-Keleten tovább tarolnak a jóképű magyar srácok. A dél-koreai Samsung Engeneer új arcáról itt olvashatsz.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr31318180

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Zhaoman (the italian job életöröm blog) 2008.06.02. 10:59:51

[...]Tajvanon, családlátogatás kapcsán elkövetett átfogó program(ajánló) Fél másodperc hírnév, Zhaoman utazik, szurkol és bűnözőket fog el, végül Tajvant[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csongi 2006.11.15. 13:58:00

hihetetlen színészi játék (te lóbáltad a kezed legjobban!!)! ha a további 14perc 59,5 mp-vel elkészüsz, kérlek mindenképp jelezz! Gratulálok!

Bakura 2006.11.15. 13:58:00

Én is gratulálok! :)

Bae-Cha 2006.11.15. 13:58:00

Szerintem túlzás a fél másodperc :P. De ki merne egy sztárral vitatkozni?
Majd vigyázz a paparazzikkal! :)

Zhao Man 2006.11.15. 13:58:00

Igyekeztem mindent beleadni...

Ben-G 2006.11.15. 13:58:00

Hihetetlen:)

cs 2006.11.15. 13:58:00

:)))) jó poén.
süti beállítások módosítása