Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Teszt

2006.02.27. 11:05 :: zhaoman

Ma megírtam a második negyedéves témazáró tesztemet. A héten elég sokat készültem rá, nem nagyon volt időm mással foglalkozni.

A teszt jól sikerült. Amadóval a vizsga előtti napon hajnali ötig tanultunk. Nem voltunk álmosak, hamarabb nem akaródzott aludni menni. Reggel - két és fél órával később - persze ügy néztünk ki, mint a mosott sz.., de nem voltunk nagyon álmosak.

Az írásbeli rész jól sikerült. Ezt megkönnyítette, hogy előző nap megoldottuk az egyik párhuzamos osztály próba feladatsorát, ami jellegében nagyon hasonlított a tényleges zh-hoz. Ez csak azért érdekes, mert a mi tanárunk olyan gyakorló feladatsort adott, ami gyakorlatilag használhatatlan volt a felkészülés szempontjából.

A szóbelin egy kicsit izgultam. Begyakoroltam egy-két újonnan tanult nyelvi fordulatot, amiket próbáltam elsütni. Az egyikből az jött ki, hogy "Az osztálytársaim nemcsak, hanem okosak" ... kimaradt a nemcsak után az intelligensek. Nem akartam nagy szavakat használni, de erre az esetre még nem tanultunk túl sok melléknevet: okos, jóképű, intelligens, elegáns, szép. Szóval még nem nagy a választék.

Eredmény pár nap múlva lesz. A héten szünet van. Ami nagyon jól jön, mert otthon aktív félévem van, és 6-7 tantárgyat tanulok. Ezekből szeptemberben vizsgázni fogok. Szerencsés esetben elfogadnak egy házi dolgozatot a tanárok, de azok egyenként 15 oldalak, szóval el kell kezdenem már most dolgozni rajtuk. Ráadásul az europeer-re is régen írtam már, ideje bepótolnom a lemaradásomat.

Beszéltem egy lánnyal. Magyarország hallatán azt mondta, hogy ugye közel van Törökországhoz? Először arra gondoltam, hogy ismeri egy kicsit a történelmet, és hallott valamit a törökök 150 éves ittlétéről, és ezért teszi Magyarországot Törökország közelébe. Nos, kiderült, hogy tévedtem. Mikor mondom, hogy annyira nincs közel (mondjuk ez viszonyítás kérdése, mert a Szolnok-Kaohsiung távolsághoz képest közel van), mert Magyarország Közép-Európában van. Közép-Európában??? - kérdezi ő, nem Ázsiában??? ... legalább azt elvárná az ember, hogy Európához társítsák Magyarországot... legalább a Balkánhoz...

és még egy friss élmény. Az előző héten elmentünk Tajnan-ba, a szomszédos városba. Kb. 60 km, vonattal negyven perc. Szóval olyan MÁV-os sebességgel robognak errefelé is a vonatok.

Amiért mentünk az a lampion fesztivál. Itt ez a kínai újév utáni tavaszünnep része. (Elnézést, ha rosszul magyarázom, de nekem ezt így mesélték.)
Az osztálytársaimmal és az egyik tanárommal mentünk megnézni az országos hivatalos Lampion Fesztivált. (Ezt általában minden évben máshol rendezik meg.) A koreográfia nagyjából ugyanaz: kisebb-nagyobb, házi készítésű lampionok kiállítása. (Ezek a Mickey-egér - Dragonball, és sárkány/kutya - csónak/ház tengelyek mentén helyezkednek el témaválasztás szempontjából.) Tradicionális gyertyával világítják meg ezeket, de itt már csak elektromos belső világítást használnak. Szépen néztek ki De számomra unalmasak voltak.

Aztán volt még néhány igen termetes darab is. Mivel az országos fesztivál, itt láthattunk két 10 méteres lampiont. Lévén a kutya-éve, ezért a központi figura egy nagydarab kutya volt. Ez a szobor, az óránkénti show-k során mindenféle színben pompázott. Szólt a zene, - kis képzavarral - "dübörgött" a lézer-show és a tűzijáték.

A tanárnőnk lampion-fesztivál mániás. Ugyanazt a show-t megnéztük háromszor.
Az egyik barátnője hozott minket haza Kaohsiungba. 6-an az ötszemélyes autóban... Szerencsére én ültem a sofőr mellett, így kényelmesen utaztam. Azért az tetszett, hogy majdnem az egész úton kínaiul beszéltünk. Amado jobban beszél, mint én, de azért nagyon nem vagyok lemaradva.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr19318077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása