Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Nem tudva, de mégsem elveszve

2013.06.15. 07:06 :: zhaoman

Az első hetek során fura érzés volt, hogy nem tudok fontos dolgokat. Zavart, hogy alapvető dolgokat nem tudok, mégis elboldogulok.

#telefonszámok
A megérkezés napján kaptunk két SIM-kártyát, az egyikhez mobilnet előfizetést is. Az egyik kártyához tartozó telefonszámot azonban nem tudtuk. Hiába tettük bele egy készülékbe és hívtunk róla egy másik számot, nem jelezte ki a hívót, így a szám nem derült ki. De lehetett róla telefonálni, amíg volt rajta keret. Most fel kell tölteni, de amikor megkérdezik az üzletben, hogy milyen számhoz adják hozzá a pénzt, akkor nehéz mit mondani. 

Sok helyen kérik el a telefonszámot. Jelentkezési lapokon, internetes regisztráció során kellett megadni. Az első hetekben nem tudtam megjegyezni az új számom., nagyon kellemetlen volt. Nem kicsit leptem meg egy fickót a 7-11-ben, amikor elkezdtem neki magyarázni, hogy az én telefonomról had csörgessem meg az ő számát és mondja meg a számom, mert meg kell adnom a honlapon, hogy be tudjak lépni wifi-hálózatba. Teljesen lesokkoltam, nem is segített. Szerencsére a szomszédos asztalnál ülő diákok nyitottabbak voltak a kérésemre. 

#főbérlő

Nem tudom a főbérlőnk nevét. Az egyik oka, hogy ha a főbérlőről beszélünk, akkor mindenki csak főbérlőt (房東 - fángdōng) mond. A fángdōng így, a fángdōng úgy. Valamiért fel kellett hívnom, és a telefonban nem jött a számra, hogy "főbérlő üdvözlöm". Inkább bemutatkoztam, s ő tudta, hogy ki vagyok, így nem kellett megszólítanom. Most sem jut eszembe a neve.

#cím
Sokáig nem tudtam, hogy hol lakunk, mármint a címünket nem tudtam. Egészen pontosan tudom, hogy konkrétan hol lakunk, több irányból el tudom magyarázni, hogyan lehet idejutni, de az utca nevét, ahol lakunk sokáig nem tudtam. Most már tudom: 浴國街  yùguójiē.

 

Szólj hozzá!

Címkék: mindannapok taiwan2013

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr135362182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása