Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

vendég történet: Shanghai Baby

2008.10.29. 10:42 :: zhaoman

Egy ismerősöm testvére ezekben a hetekben Kínában utazgat, életében először.
Tudom, még adós vagyok a saját K ínás élményeimmel. Addig is olvassátok Dr.P. beszámolóit.
 
Shanghai-ban csak nyugati kaját eszek, kínai szemetet nem, de amikor lesz a a vidéki kiránydulásunk akkor csak kínai kaját adnak majd mindenhol, ettől még a 12 éve itt lakó magyar is nagyon fél, mindig lesz valami baja. Már tudom hova megyünk, Xiamen, Anhui, Taizhou, Xianju. Mindenhol tárgyalások és kajálások. Az a szokás, hogy a kaja megy körbe és nézik, hogy mit veszel és nem szabad megsérteni a partnert, hogy nem eszel. Azért viszek majd oreo kekszet, mert az szerencsére van, de Shaghai egyébként rohadt drága. Vannak kivételek, a taxi olcsó, egy big mac menü 600 forint, de például egy nyomorult forró csoki a starbucksban már 700, drágább, mint egy egész big mac menü. A kínai kaja olcsó a boltban is, de a nyugati már drága. a magyarok mesélték, hogy a legtöbb pénzt ételre költik.
 
Voltam már néhány helyen, a nagy színházban például és elmentünk 1 napra kirándulni Hang Zhou-ba (Háng Dzsó:), van ott egy tó és egy híres pagoda, eddig ott vettem egy hűtőmágnest A-nak és ennyi, persze költöttem már kb 100 dolcsit, de azt taxira és kajára, egyszer meghívtam vacsorázni mindenkit, miután ők kb ezerszer és fizettek belépőket is, ilyenek. Majd megyünk ilyen piacra is, ahol majd bevásárolok, de max csak apróságokat, akkora a P. család, A családja, barátok és kollégák (mert náluk ez szokás sajnos), hogy tényleg kis apróságokat veszek, pálcika és terítő maximum, bár tudom nektek már van. Petinek mao-s karóra kell pl.
 
Tervbe van véve Shanghai zoo, ami itt állati nagy, a tv torony, Shanghai múzeum és egyéb dolgok, de mindenre van még egy csomó időm, több mint két hetet vagyok még itt és csak 5 nap esik ki a vidéki túra miatt. A hétvégén kicsit pihentem is, van itt star movies és hbo jó kis filmekkel és sport csatorna, ahol felvételről van foci néha. Munka az irodában nincs, mert a G.A. nem tud adni, kínaiul nem tudok (ős se, pedig 12 éve itt van) és mire valamibe beletanulnék már megyek is el. Szóval elég unalmas, de majd holnap délután elmegyek valahova a belvárosba, mert mi azért a város szélén vagyunk. Mármint a belsőbb város szélén, hisz pl a magyarok is shanghai-ban laknak, de autópályán mennek haza, hát itt azért 17 millió ember lakik, de nem egy kis utcában.
 
Igazad van, hogy kijönnél, barátnővel vagy barátokkal persze ok is a dolog, de egyedül azért nem akkora buli. Az itteniek sem fogják 3 hétig a kezem, én se akarnám ... A magyar fickó és családja remek emberek, de a két kínai lány felejthető, rendesek, de az egyik kicsit agymosott ...
 
A jegy a magyar táncos bulira 100 dolcsi volt, na ne már...
 
Itt már fél 9 lesz, mert itt nem állítanak vissza órát, néhány éve megpróbálták, de 3 nap után visszaállították, mert akkora volt a káosz. Tényleg nagyon buta, egyszerűen lebutított népség, a fiatalabbak már megszólalnak angolul, de kb 25 felett senki és tényleg köpködnek.
 
Nincs akkora gáz ám, elviselhető, bár valakivel jobb lenne. Azért az a rendes gyerek haverotok elég hülye már bocs, hogy itt akar élni:)))))
 
 

"az a rendes gyerek haverotok elég hülye már bocs, hogy itt akar élni" --> ez rám (zhaoman) való célzás :))

 

A történet folytatódik:

Most értem haza, voltam a tv toronynál, éjszaka sokkal szebb a kivilágítás miatt.
Felmentünk a legfelső emeletre, elég szép a kilátás, csak sajnos a fényképezőm éjszakai üzemmódban rakoncátlankodik, így képeket csak nappal tudok csinálni. Mindegy, mert úgyis utálok fényképezni és fényképezkedni. A legszepp kilátás a második emeleten van, nagyobb és tiszta ablakok, de az első emelet is remek volt, ott van hullámvasút szimulátor és egy állati kis igazi hullámvasút is. Kb 4500-4800 forint volt az egész. Viszont ezek a nyomingerek a hivatalos ottani üzleteikben nem árulnak hűtőmágnest, döbbenet. Azért egy közeli plázában találtam, de az ilyen fénykép, nem olyan szép festett, amit általában az emberek keresnek. 
 
Átmentünk a Huangpu folyó alatt ilyen kis vasúttal, ez kb 1200 forint volt, de a világon nem lehet semmit látni, csak fényeket. Végül sétáltunk a Nanjing Road-on a sétáló utca részen. Ott valakinek érezhettem magam. Magyarországon az emberek leszarnak, de ma este mindenki nekem pitizett, az én pénzemet akarták elszedni, kínáltak játékokat, ruhákat és szexet is, persze kemény voltam és ellenáltam. Ne félj az itteniek angolul kínálták a cuccokat. Bár ezek inkább csövesek voltak, hisz a Nanjing tele van jobb üzletekkel, amelyek jó drágák. Nem vettem semmit, majd szombaton megyünk nagy piacra vásárolgatni hamaisítványokat, juj de jó lesz.
 
Pizza hutban ebédeltem, taxival mászkaltunk, vacsi burger king, 1-2 belépő és mári 300 yüan felett költesz, ami több, minta a napidíjam sajnos, vigyázni kell ezzel. Holnap nyugi lesz. A piac, az állatkert, a múzeum és az örömök kertje van még betervezve a következő két hétben, a többi max ráadás. Na meg a vidéki turné, attól rendesen félek.
 

Shanghai baby!!!

 

12 komment

Címkék: kína shanghai vendég történet

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr51738184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koronix · http://otletlada.blog.hu 2008.10.29. 11:39:44

jaj, a fejem koppant az asztalon. küldjetek neki sürgősen egy visszajegyet! :D

eszpee · http://bp.underground.hu 2008.10.29. 11:57:24

Ez félelmetes bazmeg, ott van a világ egyik, ha nem a legsokszínűbb, legérdekesebb konyhája mellett, és ugyanazt eszi, amit itthon is ehet. :(

pappito · http://pappito.com 2008.10.29. 12:15:41

azért az kemény lehet, amikor az emberre rázúdul sanghaj, szóval csak óvatosan az ítélkezéssel. minél távolabbi a klutúrközeg annél nagyobb a sokk is és annél lassabban szivárog be a fejbe.
pár hét alatt nem lehet a dolgok mögé látni, lehet, hogy fél év után már csak röhögne a külföldin aki mekiben eszik és kitudja? talán két-öt év múlva már a maófan kislány se tűnne akkora agymosottnak...
így-úgy sokezer éves kultúráról beszélünk, amiről az egységsugarú magyar csak sztereotpiákat ismer.

Tippem szerint pont kína az amire nem lehet nyitottként felkészülni, ott kell nyitottá válni.

ötzer éve köpködnek, mi van, ha ők csinálják okosan? az ilyesmit az idő dönti el, csak 150 éve hivatalos nyelv a magyar Magyarországon...

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.10.29. 12:39:17

Hááát, én is inkább a gyomorrontást választanám, de hogy végigpróbálnám az összes kaját, az tuti. A köpködéssel tényleg nincs baj, ez ott a szokás. Indiában voltam már, szintén elég régi kultúra, szerintem hülyeség hogy "rázúdul" az emberre. Eléggé fehéremberesre sikerült a szöveg. :)

manócska · http://blogmano.blogspot.com 2008.10.29. 12:52:17

Ázsia rázúdul az emberre, ez tény, 3 év koreai élet után is még mindig ezt gondolom, épp ezért rendkívül nyitottnak kell lenni rá. Ha már egyszer arra járunk...
A fenti írást olvasva komolyan azt éreztem, hogy néhány embernek vétek elhagyni a hazáját. Bár... gondolom, otthon sem érezhetik túl jól magukat.
Hogy fél év elmúltával nevetne-e ezen az írásán? Erősen kétlem.

Babarum · http://babarum.hu 2008.10.29. 13:52:12

Teljesen ledöbbentem azon, hogy "...ezek a nyomingerek a hivatalos ottani üzleteikben nem árulnak hűtőmágnest"! Ez milyen durva! Tényleg egy pöcs ez a Mao! ;)

A tréfát félretéve: A bevezető szerint a beszámolót egy dr. titulussal rendelkező ember írta, ami azt jelenti, hogy minimum 24 éves. Nos engem emlékeztet ez a világnézet egy régebbi énemre, amikor semmi nem volt jó, és minden ember hülye pöcs volt. Akkor viszont még csak egy mindössze 17 éves punk voltam. Az eltelt idő alatt sokat tanultam az élettől. Főként tiszteletet és alázatot. Ezt valamennyire hiányoltam a beszámolóból, már csak azért is, mert a világ egyik legrégebbi és legnagyobb civilizációjának egyik nagyvárosából íródott. Sajnálom, hogy a főhős ilyen rosszul érzi magát Shanghaiban, Koronix javaslatát mérlegelendőnek tartom.
Még valami: Eszembe jutott, hogy hány olyan ember van Magyarországon, aki bármit megadna azért, hogy egy ilyen utazáson vehessen részt, de soha nem adatik meg neki a lehetőség...

AnTalk 2008.10.29. 16:28:03

Szegénynek otthon kellett volna maradni. Ez volt az első külföldi útja vagy mi?
Komolyan mondom sajnálom. Lelki szegény.

Gianni · http://www.otakusound.blog.hu 2008.10.29. 16:41:18

Jujj...
Istenem, az ilyen minek megy Ázsiába?

Nem akarom megbántani, mert biztosan rossz, hogy az élményeket nincs kivel megosztani, de miért nem célozta meg itthon a kínai piacot? Ott is kínálnak neki játékot, ruhát (na jó, szexet nem biztos), fikázhat mindent kedvére, de kap lángost, nem kell kínait enni. Kaját se.
És nem mellesleg olcsóbban megússza a kalandot.
Egy 17 milliós lüktető ázsiai metropoliszban ilyen sz@rul éreznie magát?! Szegény.

Remélem, ha hazajön, boldog-boldogtalant azzal fog untatni, hogy
a) ő volt Kínában
b) milyen borzasztóan nehéz volt értelmes fehérembernek maradnia a bennszülöttek között.
c) volt Kínában
d) hozott maos órát Kínából
e) mert ő volt Kínában...

zhaoman 2008.10.29. 16:46:13

ad1: az illető nem doktor, én rontottam el a névadást!

ad2: az írás nem blogon való megjelenésre készült, ezért a szabadosabb fogalmazás!

ad3: én azért kértem el közlésre a levelet, hogy egy teljesen eltérő "Kína-tapasztalást" is bemutassak.

Van úgy, hogy valaki először utazik Kínába, vagy egyéb országba, mert kell(!), és nehezebben fogadja be az ottani kultúrát. Előfordul az ilyen!

Ne vessétek egyből a Purgatóriumba! :)

pappito · http://pappito.com 2008.10.29. 21:43:15

Bártházi András, azért a koma levelét olvasva, mégicsak rázúdul :)

Ami viszont érdekes és szerintem roppant pozitív, az az, hogy a kommentelők szerint a jóember enyhén be van szűkülve, ami nekem azt mondja, hogy a kommentelők viszont nem. (gondolom ezért is olvassák ezt a blogot) Ami jó.

Egyébként én itt NZ-ben nagyon lájtosan kapom csak az ázsiai kultúrát és itt is rázúdulós, más kérdés, hogy én szívesen ismerkedem vele, nagyon sokminden tetszik is. Hatalmas közösségek vannak, kínaiak, koreaiak, vietnamiak, fülöp-szigetiek, megfejelve a pasifika népeivel, a polinézekkel és indiaiakkal. Nekem semmi problémát nem okoz, hogy mindenféle színű és nyelvű emberek vesznek körül, a gyerek mindenféle színű bölcsibe jár, a munkahelyeken pedig egészen elvarázsolt országokból érkezők is fellelhetők.

Jót tenne az otthoni fejeknek is 3 hónap minimum ilyez közegben. Kicsit kinyílhatna a szem.

pappito · http://pappito.com 2008.10.29. 21:46:01

No, és még egy érdekesség, a sok itteni kínainak nagy része nem lesz NZ állampolgár sose, (mintha olyasmit hallottam volna, hogy nem lehetnek kettős állampolgárok, de ez nem biztos) de simán leélik itt az egész életüket és sokuk teljesen őszintén és szívből nyomja a kínai állami propagandát.

Egy barátom kollégája rendszeresen kifejti, hogy a melamin botrány nincs is, ezt csak kína lejáratására tlálták ki a nyugatiak, hogy Tibet ügyében kínának van igaza, mert Tibetben halomra ölik a kínaiakat, meg ilyenek. Fura.

Babarum · http://babarum.hu 2008.10.30. 00:39:02

@zhaoman: Nem volt lényeges a titulus, csak az életkor miatt említettem meg.
Nem is vetettem a Purgatóriumba, csak sajnálom, mert ha csak kicsit nyitottabb lenne, máris sokkal jobban érezné magát...
süti beállítások módosítása