Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Te miért tanulsz ...-ul?

2008.06.27. 09:02 :: zhaoman

A blogolásban az a jó, hogy sok érdekes blogot és ezeken keresztül érdekes személyiségeket lehet megismerni. Valamint érdekes témákat lehet kibeszélni!

Manócskánál akadtam egy bejegyzésre, amelyben azt írja le, hogy a koreaiak - szerinte - miért tanulnak koreaiul magyarul?

A bejegyzés önmagába is nagyon érdekes, engem azonban a hozzászólások fogtak meg! A kommentelők egy része pont fordítva értelmezte a bejegyzést, és azt mondta el, miért tanulnak koreaiul!

A küzdősportok szeretetétől kezdve, a koreai nők imádatán át, egészen a Starcraft számítógépes játék tévéközvetítéseinek megértéséig számos indokot említenek.

Én is végiggondoltam, miért tanulok kínaiul?

A kínai nyelv az én esetemben racionális döntés eredménye volt. Angolul "mindenki tud", ez az alap. Az egyetemi csoporttársaim nagy része az angol mellett németül és/vagy franciául is beszél. Sokan tanultak spanyolt, kevesen olaszt még kevesebben oroszt. Kínaiul senki nem tanult az egész szakon! Sőt az egész Közgázon (ma már Corvinus), egy kézen meg lehetett számolni a kínaiul tanulók számát. Nekem ezért jött a kínai. Logikai alapon jutottam ide. Szerencsére nem csalódtam. Szeretem a kínai nyelvet!

Te miért tanulsz kínaiul? Koreaiul? Japánul? Vietnámiul? Olaszul?  bármilyen nyelven?

11 komment

Címkék: (nyelv)tanulás

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr19541615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koronix · http://otletlada.blog.hu/ 2008.06.27. 10:31:47

Korábban kezdtem Ázsiába utazgatni, minthogy az jusson eszembe, hogy bármelyik ottani nép nyelvét kicsit jobban megismerjem. Az utazgatások során szépen lassan beleszerettem a kultúrájukba, ennek jobb megismeréséhez és megértéséhez viszont az embereken keresztül vezet a legjobb út. Mivel nem mindenki beszél angolul (meg amúgy is 2 más anyanyelvű ember egy harmadik nyelven már igencsak szűrten tud átadni infót), így a nyelvtanulás mellett döntöttem. Az ázsiai nyelvek közül pedig a kínai adta magát leginkább ésszerűnek. Így ezért vágtam bele 32 évesen egy igen nehéz, de nagyon szép és érdekes nyelv megtanulásába. Talán egyszer hobbi-beszélgetések helyett majd "élesben" is használhatom...

zhaoman 2008.06.27. 11:18:23

@Koronix: az első nagy próbád már megvolt! Úgy látom, a kedved semmiképpen nem ment el! Hajrá!

Amby (törölt) · http://theitalianjob.hu 2008.06.27. 11:44:06

Nekem ez most a legjobb lehetőségem, azért tanulok olaszt ;) Angolul annak idején azért kezdtem, mert ITban minden angol.

Füles 2008.06.27. 13:55:36

én annó portugálul tanultam, csak mert tetszett - sose voltam egy nagy praktikus elme :-) de igen ellustítja az embert, hogy angolul úgyis mindenhol mindent el lehet intézni :-(
nekem a kínai lenne a legutolsó választásom, annyira nehéz :-( 15 hónap alatt képtelen voltam tíz mondatnál többet beszélni, igaz, tudtam vagy kétszáz fontos írásjelet (főleg kajaügyben persze), amiket természetesen lazán elfelejtettem azóta. a thai kicsit könnyebb, de ezzel se megyek sokra, még így is nagyon nehéz :-(

dragon1986 · http://life-of-dragon-in-asia.freeblog.hu/ 2008.06.29. 03:56:49

"hogy a koreaiak - szerinte - miért tanulnak koreaiul?" mármint magyarul :D

dragon1986 · http://life-of-dragon-in-asia.freeblog.hu/ 2008.06.29. 04:04:34

bocs a floodért, de úgyebár sok f-lood disznót győz (tudom nem flúdnak ejtik :p):D

Mivel én vietnami vagyok, ergo azt vmennyire beszélem (mivel 3 éves koromba eljöttem onnan és egészen pestig jutottam) sajnos az írás és az olvasás nem nagyon megy, de mivel már, hogy már itthon tanulok angolt, vmennyi csak ragad rám, csoporttársak vietnamiak. Magyarul már tökéletesen tudok.

Azért tanulok angolul, mert AZ RMIT-en angol nyelven oktatnak és ahhoz, hogy követni tudjam feltétlenül kell legalább egy upper-intermediate szintű tudás.

Szóval 1 év múlva elmondhatom magamról, hogy legalább 3 nyelvet beszélek majdnem tökéletesen.

Más egzotikus nyelvet nem akarok egyelőre elsajátítani, az anya nyelvem elég egzotikus :D

Gyula · http://belgium.freeblog.hu 2008.07.04. 10:09:16

Én azért tanulok franciául hogy könnyebben boldoguljak a mindennapi életben, és azon kívül az első előbbrelépés előtt demonstrálnom kell, hogy el tudom látni a munkámat egy másik nyelven is (ahhoz képest amivel felvételiztem, az anyanyelv nem számít).

kriszti 2008.07.07. 15:24:37

Mivel a kínai-római kereskedelemmel foglalkozó magyar régészek száma nem túl nagy, gondoltam mért ne:)
persze hozzátartozik,az ötlet onnan jött, hogy nem hirdettek meg héber nyelvet, ezért elkezdtem a kínait, igaziból fogalmam sincs, hogy mért. aztán szerelem. első írásra:)

hetfo · http://www.ritafulop.com 2008.09.06. 22:27:28

Én azért tanultam svédül, mert a munkához elengedhetetlen volt. Azért spanyolul, hogy megértsem a tanárnénit, az orvost, stb. Azért fogok katalánul tanulni, hogy megértsem a gyerekemet, aki katalánul tanul az iskolában. Azért olvasok svédül, mert a munkámhoz továbbra is kell, és szinten kell tartani. Azért angolul, mert van néhány kitűnő olvasmány a spanyolokról, amit jó, ha mi is ismerünk. Meséket magyarul és spanyolul olvasok a gyerekeknek.

Al-bakri 2008.12.08. 04:01:48

Udv!

Engem Azsia mar gyerekkoromban is erdekelt, igy kezdtem el a japant, majd kesobb a mongolt. A koreait is elkezdtem, de nincs most ra idom. Szeretnek majd belevagni a mandzsuba es az ainuba is. A nyugati nyelvek egyaltalan nem vonzanak, a suliban kenytelen voltam nemetet meg angolt tanulni, de nem szerettem oket, es nem is mentek. Nem is hasznalom oket.

myrtill 2009.02.14. 00:39:40

hello,
anno az iskolában az oroszból semmi sem maradt meg, de utána a németből sok, kötelező volt, tanultam. közben érteni akartam a dalok szövegét, hát elkezdtem angolul. gimiben német-olaszra osztottak be, majd ez maradt az egyetemen is. az olasz szakosoknak kell latinul is tanulniuk. a franciát mindig értettem nagyjából leírva, de nem tudtam beszélni, hát feliratkoztam arra is, ment is. nálunk volt hebraisztika szak, a németet lecseréltem arra, de sajnos abból se sok maradt meg, szerintem nem is fektettem bele elég energiát.
most, hogy már dolgozom, a németet munka miatt napi szinten használom, angolul beszélgetek a külföldi ismerősökkel (miközben ragad rám némi török és svéd, de szegény orosz barátom hiába szeretne tanítani, nem mozgat a dolog), a franciát gyakorolom, az olaszt felsőfokra vittem. egy olyan éve japánozok intenzívebben, most nemrég néztem utána kicsit jobban a koreai nyelvnek és megtetszett, hát meglátjuk, mi lesz, de annyira hosszú a lista, hogy miket szeretnék tanulni. rövidebb az, amin az van, ami nem érdekel :)
süti beállítások módosítása