Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

lábbelik

2008.05.15. 11:15 :: zhaoman

Éveken keresztúl fekete bőrcípőt hordtam. Gimnáziumban - főleg a  minden ruhám fekete-korszakom alatt - le sem lehetett rólam vakarni a bőrcipőt. Ez részben annak is köszönhető, hogy szülői ellenzés miatt nem lehetett Martens bakancsom.

Az egyetemen már lazultam, nyáron már hordtam rövid nadrágot, és hozzá parafatalpú szandált. Szigorúan zokni nélkül!

Ezután következett Tajvan. Természetesen hoztam magammal egy pár fekete bőrcipőt, de 40 fok melegben, és 80 százalékos páratartalom mellett nem lehetett hordani. Maradt a szandál. (Jóminőségű, nem bebüdösödő szandál!)

Ahogy telt az idő, úgy tértem át a papucsra. Főleg Dél-Tajvanon nagyon sokan járnak papucsban. Először furcsállottam, de ma már én is gyakran hordom. Tajvanon vettem először a lábamra olyan papucsot, amelyben a lábujjak között van egy pöcök (a.k.a. cosmo-papucs). Elég fura volt, de mára megszoktam.

Tavaly lecseréltem a ruhatáram egy részét, beszereztem néhány klassz pólót, és egy Converse cipőt. Itt minden diáknak van ilyen. Sőt, láttam már, hogy öltönyhöz is vesznek fel ilyet. (Én ezt soha nem tenném! Előbb vágnák le a lábam, mint sem hogy...)

Ilyen cipőt vettem



 

Amikor a nyáron hazamentem, akkor mindenki azza zrikált, hogy miért járok tornacipőben? Miért van rajtam dorkó? (Mi az a dorkó? Hogy nézett ki?) Otthon nem sokan hordják.

Itt bezzeg a világ minden színében lehet kapni. A rózsaszíntől kezdve, a sárgán át, egészen a liláig. Mindez hímzett verzióban is kapható. Van magasított szárú, sőt, papucs-féleség is. Ezeket még nem hordom, bár egy pár piros cipő vásárlásásn már elgondolkodtam.

Egy év után, ismét kellett vennem egy párat, mert az előzőnek már levált a talpa. Nem is  volt kérdés, hogy milyen cipőt veszek. Ugyanolyat!

10 komment

Címkék: mindannapok

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr30470441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappito 2008.05.15. 12:18:46

ilyen a dorkó ni:
toporodotttorpordog.freeblog.hu/tags/idevele/

biztos emlékszel rá, nem voltunk cipőnagyhatalom :)

lábbeliügyben mi is szembesültünk itt pár furcsasággal

zhaoman 2008.05.15. 12:23:15

@pappito Tényleg hasonlít! De miért hívják dorkónak?

Külföldi · http://bonn.freeblog.hu/ 2008.05.15. 13:50:32

Én az egyujjasra akkor szoktam rá, amikor úgy leégett a lábam, hogy nem bírtam se zoknit, se cipőt felhúzni. Azóta (a papucsom mellett) két "rendes" párral gyarapodott a gyűjteményem.

A Converse-t hordják nálunk Bonnban is, én mondjuk az 500 ft-os kínait szoktam venni (az is pont egy évig hordható) és imádom. Persze márkajelzés nélkül. Otthon mindkettő nagy példányszámban kapható, nem értem a "tornacipőt".

zhaoman 2008.05.15. 16:48:33

@külföldi általános iskolában az ilyen cipőt hívtuk "tornacipőnek". Akkor kezdett megjelenni az Adidas, Nike, stb. Azokat edzőcipőnek hívtuk.

Rix Raw · http://www.rixraw.hu 2008.05.15. 16:57:44

Öltöny + sportcipő? Szerintem tök jó, főleg egy fekete, vagy fehér Converse -el.

Nekem ilyenem van:
www.planet-sports.com/images/products/medium/m_converse_chuck_taylor_allstar_hi_leather_black.jpg
Még ezt is letornacipőzték az öregek. :)

zhaoman 2008.05.15. 17:03:37

@Rix Raw: ismerős ez a "magasított" Converse, itt is sokat lehet belőle látni. Nekem nem jön be. ízlések, és pofonok.

Amby (törölt) · http://theitalianjob.hu 2008.05.15. 17:14:07

Én is magasszárú Converse-re szavazok (bár annak idején vmi kínai helyettesítő volt az).

És errefelé mindenhez felveszik a sportcipőt (tornacipőt is). Öltönnyel simán.

Rix Raw · http://www.rixraw.hu 2008.05.16. 09:00:54

Valójában nekem kedvemre való a magas és a rövid szárú egyaránt. Ugye amit belinkeltem az bőr, funkcióját tekintve tökéletes őszi/hűvös idős viselet. Most, hogy itt már príma az idő, könnyen megeshet, hogy bűnbe fogok esni és szerválok egy pár rövid szárú, piros, vászon konzervet eltorzult lábfejeimre. Hiába, itt a tavasz, dagad a... ja, nem az teljesen más.

Attila 2008.05.19. 10:36:18

Kedves Gabor,

es arrol miert nem szol a fama, hogy milyen egyeb papucsod van?(fekete, bor, tesodtol lenyult... ). Ne de majd valahogy viszonzod neki ezt. Pekingi szallas es el lesz felejtve az egesz. OK?

Külföldi · http://bonn.freeblog.hu 2008.07.23. 11:18:17

@zhaoman: tudom én :) de nekem a tornacipő az fehér (rendben, vén vagyok már mint az országút) és csak ritkán fekete / kék / bordó / rózsaszín. A fehéreket én is tornacipőzöm, mert nekem is beugrik a tigrisugrás gyerekkoromból.
süti beállítások módosítása