Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Keleti gyümölcsök IV. - Carambola - Star fruit

2007.04.04. 17:14 :: zhaoman

________________________________________

A cím azért Keleti gyümölcsök, mert én a Távol-Keleten találkozom
velük.
Eredetüket, főbb termelési helyüket tekintve nem biztos, hogy a "Kelethez" köthetőek.







Továbbá itt egy kvíz (ázsiai) gyümölcsökkel kapcsolatban.

________________________________________

Carambola - star fruit

A Carambola-t sok helyen star fruit-ként azaz, csillag gyümölcsként ismerik. Nevének eredetéről mindennél többet elmond egy kép. Kettő meg még többet!
Általában öt ága van, néha hat, illetve hét is előfordulhat.

Eredet
Srí Lankán, Indiában és Indonéziában óshonos, de egész Kelet-Ázsiában népszerű. Brazíliában, Ghánában, Guyanán, Tongában és Francia Polinéziában is termesztik!

Külső
Enyhén viaszos héja van, hasonlít a szilváéra. A gyümölcs egésze elég merev, annak ellenére, hogy első tapintásra puhábbnak gondolnánk.

A szine alapvetően sárga, de lehet benne zöldes beütés is, főleg a szélén.

Fogyasztás
Meg kell mosni, és egyben fogyasztható, hámozni nem szükséges. A fura alakja miatt nehézkes harapni, én először levágtam a szárakat, majd végül a "törzset" fogyasztottam el.

Belbecs
A szilva, ananász és citrom keverékére emlékeztet. Először nem tűnt markánsnak, de most, órák múltán is érzem még az ízét.
Vitaminokban meglehetősen gazdag.

Összegzés
éhséget nagyon nem csillapítja... alma helyett lehet fogyasztani.
Sokat nem fogok belőle vásárolni, de ha elém kerül, akkor megeszem.


5 komment · 2 trackback

Címkék: kulináris élvezetek keleti gyümölcsök

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr52318249

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: http://www.igiannini.com 2018.01.22. 17:49:24

Brassói aprópecsenye - Bátor nyúl konyhája

Trackback: Www.Igiannini.Com 2018.01.17. 10:57:54

Chat-en vallottam be, hogy kétszer megcsaltam - Csajok és Pasik Blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter 2007.04.04. 17:14:00

Gábor - csak a te kedvedért minden héten veszünk valami számunkra teljesen ismeretlen gyümölcsöt, amit aztán segítened kell kitalálni, hogy mi az?! :D Képeket a blogra tesszük majd fel.

zhaoman 2007.04.04. 17:14:00

Vera: várom a kvízt!
istván: egyetértek! Én kevesebbet hallottam ugyan felőle, de mindig izgalommal bámultam meg a boltban. Az íze tényleg jellegtelen!

v.istván 2007.04.04. 17:14:00

épp decemberben, pár napos taiwan-i kiruccanásom alkalmával volt szerencsém először a star-fruit-ot megkóstolni. annyit hallottam róla, hogy már-már kikerekedett szemekkel faltam gondoatban, mielőtt hozzányúltam volna, de valahogy nagyon elmaradt a várakozástól. nemtom, valahogy íze sem volt...

Globetrotter 2007.04.04. 17:14:00

Nagyon jok ezek a gyumolcsos bemutatok. En nekem is szandekomban all feltenni majd a kepeket a kulonleges es szamomra eddig ismeretlen gyumolcsokrol es zoldsegekrol, de sajnos meg a nevuket sem sikerult kideritenem...pedig lehet nalatok is vannak ilyesmit.
Na majd lehet egy kviz formajaban megkerem a kedves olvasokat, hogy talaljak nekem ki, melyik kepen milyen gyumolcs van ;)

zozimo78 2011.01.11. 17:02:22

Sziasztok mikor beleharaptok csak tudjátok nagyon sok mérget tartalmaz vesebetegek akiknek veséjük nehezen semmisítik meg a mérgeket bele is halhatnak már pár deci fogyasztásától is.
süti beállítások módosítása