Egy vándor, aki hírűl viszi

Taiwan 2005-2008, 2013.

Elsősorban személyes dolgokról olvashatsz nálam, de a (kül)politikától kezdve internettel kapcsolatos hírekig minden előfordul.

helyi idő:

Repterek, elektromosság, WiFi

2007.03.05. 03:46 :: zhaoman

Mikor legutóbb utaztam Hong Kong-on keresztül Magyarországra, akkor lelkendezve meséltem, hogy találtam ingyen vezeték nélküli internetet a reptéren. Most már ismét Tajvanon vagyok, és néhány tapasztalatomat szeretném megosztani.

Ferihegyi Reptér
A várócsarnokban lehet elektromos aljazot találni. A beszállókapuk előtti széksorok végén található oszlopok tövében kell keresni. Talán minden ötödik oszlop alján van csak aljzat, szemfülesnek kell lenni. A hálózat értelemszerűen a Magyarországon tipikius 220V/50Hz -es rendszer, a dugó formája is "normál".
A reptéri tájékoztató prospektus szerint a T-Mobile és a Pannon szolgáltat WiFi-t. Mind a két hálózatot láttam, a T-Mobile kódot (ergo pénzt) kért, ezért nem is próbálkoztam tovább. Persze akkor még nem tudtam, hogy a Pannon kínálta net ingyenes! Máskor szemfülesebb leszek.

Zurich Airport
Az átszállós részen nem könnyű aljzatot találni, többnyire le vannak zárva. Egyszer úgy sikerült kiszúrnom egyet, hogy valaki használta, megvártam még befejezte, majd én csatlakoztam. (A pontos helyre nem emlékszem. Sok szék volt, kicsit meszebb a bevásárlós résztől.)
Internettel kapcsolatos legutóbbi tapasztalatom legalább féléves (ezek szerint fizetni kell), nem tudom, jelenleg mi a helyzet. Elvileg itt találhatunk információkat, de nekem nem adott ki semmit.

Az elektroms hálózat 220/50-es, de a dugó alakja más! A reptéren lehet venni átalakítót, kb. 10 Euro/db.

Honk Kong Airport
Az internet - mint már fentebb említettem - ingyenes.

Sokkal nagyobb probléma elektromos aljzatot találni - gondoltam én. Miután egyszer rábukkantam az E terminál büfé szintjén, utánna már könnyebb volt. Egy japán hölgy használta a laptopját, és láttam, hogy az elektromos kábel ott kígyózik mellette, megkérdeztem, hogy hol az aljzat, mire felvilágosított, hogy a térelválasztó falak alján található. Nem mindegyiknél van, de kellő távolságból ki lehet szúrni.

A beszállókapuk előtt található térelválasztó falak alján is vannak aljazotok! De! Az alakjuk (az előbb említettekkel együtt) különbözik mind az európai, mind a svájci, mind a tajvani (amerikai), mind a brit aljaztokétól...

Unfortunately, there is no universal plug in China. Instead, there are as many as five different kinds. The most common are three angled prongs (Australian) and three round prongs (Singaporean). One can also find two flat prongs (American) as well as European prongs. >>>
A fenti leírás alapján ausztrál vagy szingapúri aljazok vannak a Hong Kongban a reptéren.

Ha valakinek vannak képei (információi) a fentebb említett aljazotkról és dugókról, kérem, a hozzászólások között jelezze! Köszönöm!


.

1 komment

Címkék: airport

A bejegyzés trackback címe:

https://zhaoman.blog.hu/api/trackback/id/tr94318231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asiafan 2007.03.05. 03:46:00

svajci dugo 3 lyuku, de a 3. nem fontos, szal sima 2 vekonyvillas barmit bele lehet dugni, vekony: hajszarito, laptoptolto es hasonlok, tehat ami nem az a vastag villa, mint egy vasaloe vagy akarmi.
off:
kosz a linket, jo az uj dizajn
süti beállítások módosítása